• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402070804952
  • خبرنگار : 71295

انتقال محموله علوفه برای تعلیف آهوان خارگ

انتقال محموله علوفه برای تعلیف آهوان خارگ

ایسنا/بوشهر در ادامه عملیات‌های تعلیف و رسیدگی به تغذیه بهینه آهوان خارگ، طی هفته جاری یک محموله چند تنی علوفه به این جزیره ارسال شد.

عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل محیط زیست بوشهر در این باره افزود: جزیره خارک از مناطق مهم زیست محیطی استان بوشهر است که در کنار شرایط خاص استراتژیک و نظامی و کاربری‌های صنعتی و تاسیسات نفت و گاز، از دیرباز بعنوان یکی از اکوسیستم‌های مهم برای حیات گونه‌های شاخص جانوری بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین افزود: یکی از این وحوش که هم اکنون بعنوان یک نماد شاخص در جزیره خارک می‌باشد، گونه آهوی ایرانی است. این گونه با توجه به شرایط جزیره‌ای بودن خارک و کمبود زیستگاه، جمعیت آن همواره با چالش‌هایی روبرو بوده است که در این میان، اداره کل محیط زیست بوشهر تلاش داشته است ضمن مدیریت جمعیت آن، اقدامات حفاظتی لازم جهت ارتقای شرایط زیستی آن را با وجود محدودیت‌های کنونی فراهم نماید.از جمله این اقدامات پیگیری و تامین علوفه برای این وحوش زیبای جزیره می‌باشد که بخصوص در طول فصل تابستان و اوایل پاییز بواسطه خشکیدگی محیط و عدم در دسترس بودن علوفه طبیعی، این اقدامات بیشتر در دستور کار محیط زیست قرار می گیرد.از این رو طی هفته جاری نیز یک محموله حدود پنج تنی بارگیری شده و به این جزیره منتقل یافت که طبق روال توسط ماموران اجرایی محیط زیست در محل‌های مشخص شده در مجاورت آبشخورها و مکان‌های تجمع آهوان توزیع می‌شود.

خسرو درویشی رییس اداره مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست استان بوشهر، در بیان اهمیت موضوع اظهارداشت:  عملیات‌های تامین علوفه علاوه برجزیره خارگ، با توجه به رصد شرایط زیستگاه و وضعیت علوفه طبیعی در سایر مناطق استان، از جمله جهت تعلیف آهوان منطقه حفاظت شده مند در شهرستان دیر نیز اجرایی می‌گردد. 
وی از مردم فهیم این جزیره خواست با همراهی این اداره کل در امر حفاظت و همچنین اجرای طرح‌های مدیریت، شرایط را برای بقای بهتر و بهینه سازی زیستگاهی این حیوان ارزشمند فراهم نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha