• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402070805001
  • خبرنگار : 71610

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با هتاکی مجدد شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با هتاکی مجدد شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

همزمان با فرا رسیدن آنچه به اصطلاح روز «عرش» خوانده می‌شود، منابع خبری از آماده باش ارتش و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از ترس عملیات‌های مقاومتی خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه العربی الجدید، ده‌ها شهرک نشین اشغالگر یهودی امروز شنبه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، شهرک نشینان اشغالگر تحت تدابیر شدید امنیتی به مناسبت اولین روز از عید یهودی عرش وارد مسجد الاقصی شده و در محوطه‌های آن اقدام به برگزاری مناسک تلمودی کردند.

نظامیان اسرائیلی همزمان با تعرض شهرک نشینان به مسجد الاقصی فلسطینیان را مجبور کردند مغازه‌های خود را در بخش قدیمی قدس و مجاورت مسجد الاقصی تعطیل کنند.

عید عرش سومین عید یهودی طی روزهای اخیر است که شهرک نشینان به این بهانه اقدام به تعرض گسترده و دسته جمعی به مسجد الاقصی می‌کنند.

شهرک نشینان اشغالگر در ورودی‌های مسجد الاقصی اقدام به رقص و پایکوبی و آوازخوانی کردند.

در این زمینه، ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی این رژیم تصمیم گرفتند سطح آمادگی خود را برای مقابله با تلاش‌ها برای انجام عملیات ضد صهیونیستی در طول تعطیلات عید «عرش» افزایش دهند.

شبکه عبری زبان «کان» در این باره گزارش داد که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر هشدارهایی درباره احتمال انجام ده‌ها عملیات ضد صهیونیستی به صورت روزانه در طول تعطیلات عید عرش که به مدت هفت روز ادامه دارد، دریافت کرده‌اند.

کان همچنین اعلام کرد که افزایش تعداد هشدارها درباره اجرای عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی قابل توجهی انجام داده است. ازجمله این اقدامات و تدابیر تشدید گشت‌زنی‌ها در امتداد خط مرزی کرانه باختری و تقویت حضور پلیس در اطراف کنیسه‌های یهودی است.

از سوی دیگر، روزنامه معاریو نیز گزارش داد که علی‌رغم تفاهم میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در خصوص برقراری آرامش در مرز نوار غزه با میانجیگری مصر، ما ارتش رژیم اشغالگر پیش‌بینی می‌کند که تشدید تنش جدیدی در این منطقه شکل بگیرد.

معاریو اعلام کرد، نهادهای نظامی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که تجربه ماه‌های اخیر نشان می‌دهد حتی زمانی که آرامش در مرزها حاکم است، این آرامش «شکننده» است.

طبق این گزارش، احتمال تشدید تنش میان ارتش رژیم صهیونیستی و مقاومت در نوار غزه در آینده همچنان بالا خواهد بود.

همچنین درپی افزایش هشدارها نسبت به احتمال تشدید عملیات‌های ضد صهیونیستی در طول عید عرش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تصمیم به برگزاری نشست امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی سرزمین‌های اشغالی طی فردا (یکشنبه) گرفته است.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که این نشست امنیتی با حضور نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برگزار شود.

طبق این گزارش، در این نشست امنیتی پیامدهای تعرض صهیونیست‌های تندرو به مسجد الاقصی در طول تعطیلات عید عرش بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha