• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402070805017
  • خبرنگار : 50060

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) رتبه سوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

ایسنا/قزوین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز برای اولین بار موفق به کسب رتبه سوم بین دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه نهم در بین تمام دانشگاه‌های کشور و بازه رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ برترین دانشگاه‌های جهان شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدعلی قاسم‌زاده با اشاره به موفقیت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با تمرکز بر شاخص‌های مهم و اثرگذار جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر و حمایت همه جانبه از توسعه پژوهش‌های کاربردی که منجر به افزایش استنادهای علمی به مقالات و تحقیقات استادان و دانشجویان دانشگاه شده است در رتبه‌بندی ۲۰۲۴ تایمز، این موفقیت بزرگ را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در ادامه بیان کرد: دانشگاه در این رتبه‌بندی در بازه رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است و در سطح کشور پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شیراز، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز در جایگاه نهم قرار گرفته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر رتبه دانشگاه در سطح بین‌المللی در سال‌های اخیر افزود: در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز با بررسی شاخص‌های مهمی همچون آموزش، وسعت پژوهش، کیفیت پژوهش، ارتباط با صنعت و وجهه بین‌المللی با حضور بیش از ۷۰ دانشگاه از ایران و ۲۰۰۰ دانشگاه معتبر جهان ارزیابی‌های دقیقی صورت گرفته و نتیجه آن در پنجم مهر ۱۴۰۲ منتشر شده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این موفقیت می‌تواند منجر به افزایش اعتبار علمی جهانی و در نتیجه جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه شود، گفت: با تلاش مضاعف، حمایت مؤثر و افزایش بهره‌وری در جهت اهداف مورد نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه با شعار به دانش بزرگ و به همت بلند برای قرار گرفتن در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان حرکت خواهیم کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، با توجه به رتبه‌بندی مؤسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی ایرانی در فهرست ۱۹۰۴ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که در میان مؤسسات ایرانی، دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha