• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070805150
  • خبرنگار : 50040

رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

ایسنا/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز برداشت راتون در شالیزارهای استان خبر داد و گفت: حدود ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان معادل ۷۰ درصد کل شالیزارها، قابلیت پرورش راتون رقم بومی هاشمی را دارد.

صالح محمدی در حاشیه آغاز برداشت راتون در مزارع روستای چینی‌جان شهرستان رودسر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: استراتژی کشت دوم در گیلان با هدف افزایش درآمد کشاورزان و ارتقاء بهره‌وری و رشد تولید محصولات کشاورزی دنبال می‌شود.

وی خواستار عزم کشاورزان در بخش پرورش راتون شد و افزود: پس از برداشت برنج در اواخر تیرماه در شهرستان رودسر، کشت راتون توسط کشاورزان پیشرو صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پرورش راتون را باز رویش برنج دانست و خاطرنشان کرد: برنج راتون با اندکی مدیریت تغذیه و مراقبت از نسل سوم کرم ساقه خوار برنج به دست می آید که محصولی با ارزش است.

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

محمدی با  بیان اینکه مجددا کمباین‌های مخصوص برنج به مزرعه رفته و برداشت راتون را آغاز کرده‌اند، یادآور شد: حدود ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان معادل ۷۰ درصد کل شالیزارهای استان، قابلیت پرورش راتون رقم بومی هاشمی را دارد.

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

آمادگی ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان برای پرورش راتون

وی از برداشت حدود ۵۰ هزار تن شلتوک راتون در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برداشت راتون تا پایان آبان ماه در گیلان ادامه دارد و پیش‌بینی امسال، برداشت ۷۰ هزار تن شلتوک است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان همچنین خواستار فرهنگ‌سازی کشت دوم شد و اضافه کرد: سایر محصولات کشاورزی شامل سبزی و صیفی و گیاهان غده‌ای و برگی و گیاهان علوفه‌ای، پاچ باقلا و باقلای برکت و... نیز هم اکنون کشت شده و در آستانه برداشت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۰۱:۴۸

خدا کند کشت دوم برنج درگیلان اجرایی شود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۲۱:۵۹

چرا دوست عزیز؟توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد.خاک را از قناعت تهی می سازد و جیب رانتهای واردات و فروشندگان سموم و کودها را پر میکند.و در پایان هم برنج کشاورز روی دستش باد میکند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۱۹:۱۲

خدایی اون عدد ۷۰ درصد رو از کجا آوردی؟ تحقیق کردی.؟ آمار گیری کردی؟ نه خدایی از کجا میارید کشاورزی هم مثل بقیه چیزها تو گیلان فلج شده افسوس