• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402070805204
  • خبرنگار : 30189

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت:

قرآن بهترین نسخه برای زندگی بشریت است

قرآن بهترین نسخه برای زندگی بشریت است

حجت الاسلامحاج ابوالقاسم در ششمین وبینار کنفرانس وحدت اسلامی گفت: امروز مشکلات مسلمانان مربوط به اعتقاداتشان نیست، مشکل امروز ما، مربوط به خانواده، فضای مجازی، از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی است که چه شیعه و چه سنی از این مسائل رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم -نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت- اظهار کرد: وحدت یکی از مهم‌ترین اصول قرآنی برای اقتدار امت اسلام است. امت اسلام برای اینکه به قدرت برسد و بتواند در برابر هجمه نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان مقاومت کند، نیازمند اتحاد است.
 
وی در ادامه به آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" اشاره کرد و گفت: ما مسلمانان برای ایجاد وحدت نیازمند یکسری مسائل مشترکی هستیم که دغدغه همه اقشار و جریانات درون امت اسلامی به حساب بیاید؛ مسائلی که اختصاص به یک مذهب خاص ندارد، بلکه تمام امت اسلام را در معرض خطر جدی قرار دهد.
 
آیت‌الله حاج ابوالقاسم افزود: یکی از این مسائل، مسائل اخلاقی انسان است، انسانی که امروز به واسطه هجوم فرهنگ غربی در معرض تهدید جدی قرار گرفته است. فروپاشی کانون خانواده، از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی حاکم بر جوامع اسلامی، از بین رفتن احترام متقابل انسان‌ها به یکدیگر و... از جمله این مسائل است.
 
وی اظهار کرد: امروز مشکلات مسلمانان مربوط به اعتقادات‌شان نیست، مشکل امروز ما، مربوط به خانواده، فضای مجازی، از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی است که چه شیعه و چه سنی از این مسائل رنج می‌برند. بنابراین این موضوع مشترک و این دغدغه مشترک می‌طلبد که امروز جهان اسلام بیش از پیش با یکدیگر متحد شوند.
  
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت تاکید کرد: جهان اسلام از یک ذخیره گرانقدر و از یک میراث گران‌بها به نام قرآن بهره‌مند است. جهان اسلام از تعالیم نبی مکرم اسلام(ص) که توسط اهل بیت (ع) و صحابه گران‌قدر پیغمبر به آنها منتقل و بازگو شده برخوردار است. جهان اسلام باید با کنار گذاشتن مسائل اختلافی و توجه به مسائل مشترک در حوزه‌های اخلاق و زندگی اجتماعی راه حل‌هایی را برای عبور امت اسلام از بحران اجتماعی طراحی کند و نسخه نجات بخش برای سایر انسانها در سایر مذاهب و مکاتب به شمار رود.
 
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت خاطرنشان کرد: امت اسلام می‌تواند با تکیه بر قرآن که بهترین نسخه برای زندگی بشریت است به سعادت برسد.  
 
 وی در پایان گفت: امیدواریم در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت که توسط مجمع تقریب برگزار می‌شود، راهکاری برای حل و فصل مسائل اخلاقی و ارزشی اندیشیده شود و بتوانیم کنار یکدیگر به سعادت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha