• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402070805213
  • خبرنگار : 71610

ازسرگیری تحرکات آمریکا برای پیاده سازی طرح تجزیه سوریه

ازسرگیری تحرکات آمریکا برای پیاده سازی طرح تجزیه سوریه

یک رسانه عرب زبان از تشدید تحرکات اشغالگران آمریکایی در سوریه و تغییر نام سفارت واشنگتن در این کشور با هدف پیاده سازی طرح تجزیه سوریه پرده برداشته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشته است: آمریکا فعالیت تجزیه طلبانه خود را در سوریه با فعال کردن کار سفارت خود در این کشور پس از تغییر نام آن از «سفارت آمریکا در دمشق» به «سفارت آمریکا در سوریه» و حذف کلمه دمشق تشدید کرده است.

در این گزارش امده است: آمریکا همزمان سطح حمایت از اداره خودگردان کُردها در شمال شرق سوریه را بیشتر کرده و همچنین عملیات آموزش نیروها در پایگاه «التنف» در مثلث مرزی میان سوریه – عراق و اردن را تشدید کرده است.

طبق این گزارش، فعالیت سفارت آمریکا در دمشق در سال ۲۰۱۱ و پس از خروج تیم دیپلماتیک آمریکا و متعاقبا تصمیم دمشق برای اخراج «رابرت فورد»، سفیر وقت آمریکا در سال ۲۰۱۲ به حالت تعلیق درآمد و فعالیت رسمی خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی تا سال ۲۰۱۵ ادامه داد؛ اما پس از مستقر شدن نیروهای آمریکایی در برخی مناطق در شمال شرقی سوریه و در مثلث مرزی با اردن و عراق، فعالیت دیپلماتیک آمریکا برای هماهنگی برخی از عملیات این کشور ازسرگرفته شد تا اینکه گام آخر با تغییر نام سفارت و اعلام ازسرگیری نقش هیئت دیپلماتیک آمریکا در حسکه برداشته شد تا بحث و جدل درباره طرح‌های تجزیه طلبانه آمریکا در سوریه پایان دهد.

الاخبار در ادامه آورده است: این فعالیت‌های آمریکا در سوریه می‌تواند تصویری یکپارچه از فعالیت‌های تجزیه طلبانه مداوم آن را نشان دهد؛ این تحرکات با تجهیز و تقویت پایگاه‌ها و مواضع نظامی آن آغاز شده و با ارائه هرگونه کمک به شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) همراه شده است؛ گروهی که اصلی‌ترین هم پیمان واشنگتن در سوریه به شمار می‌رود.

منابع میدانی همچنین به الاخبار اعلام کردند که علاوه بر تحرکات مذکور فعالیت آمریکا در چند هفته گذشته شاهد افزایش چشمگیر در منطقه التنف در نزدیکی سویدا بوده‌اند، طوری که واشنگتن در تلاش است تا گروه‌های مسلح را برای پیاده سازی توطئه تجزیه سوریه تشکیل و آموزش دهد، این امر موجب شد تا وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) نسبت به خطرات آموزش این عناصر توسط آمریکایی‌ها هشدار دهد.

این مقام روس در این باره هشدار داد که شبه نظامیان تندرو در منطقه التنف برای بی‌ثبات کردن اوضاع در مناطق جنوبی سوریه و انجام اقدامات خرابکارانه درحال آموزش هستند.

وی افزود: روسیه و رهبری ارتش سوریه اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از این تحرکات آمریکایی‌ها انجام می‌دهد.

به موازات کمپین تشدید تحرکات میدانی، تصویب قانونی در شورای شیوخ مناطق تحت کنترل آمریکایی‌ها در دستور کار قرار گرفته است که هدف از آن جلوگیری از عادی سازی روابط با دمشق و و ایجاد محدودیت‌هایی برای کشورهایی است که اخیرا با سوریه ارتباط برقرار کرده‌اند.

الاخبار در ادامه آورده است: هدف از اقدام مذکور جلوگیری از هرگونه بهبودی در شرایط فعلی در سوریه است؛ چراکه واشنگتن درحال استفاده و بهره بردن از این وضعیت است. قانون مطرح شده در شورای شیوخ شامل مقررات مختلف ازجمله تشدید اقدامات مربوط به قانون تحریم‌های «سزار» (قیصر) آمریکا علیه دمشق و جلوگیری از تلاش‌های دولت سوریه برای بازسازی مناطق ویران شده در نتیجه جنگ و بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است.

این پروژه آمریکایی‌ها همچنین همچنین شامل محرومیت مناطق تحت کنترل دولت سوریه از کمک‌های بین‌المللی به منظور افزایش فشار اقتصادی بر دمشق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۱۱:۲۲

دشمن اصلی کشورهای مسلمان امریکا و صهیونیستها هستن بعد سوریه نوبی به. عراق و عربستان می رسه هدف امریکا کوچک تر کردن کشورهای مسلمانه تا صهیونیستها اسوده بخوابند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۱۱:۵۵

حکومت سوریه در این چند سال نتوانسته به علت ضعف مدیریت و اداری وکشورداری فساد و پارتی به ایجاد مشروعیت و رضایت مردم برسد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۱۲:۲۳

تمام این تحرکات و عملیات تروریستی هم توسط کردها انجام میشه، پ ک ک و ی پ گ نیروهای تروریستی کردی هستن که وظیفشون تجزیه سوریه و عراق و ترکیه و ایران هست. الان ایران باید در کنار ترکیه با این تروریست‌ها بجنگه و شرشونو برای یک بار کم کنن از سر منطقه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۲۲:۰۱

اونوقت کی شر ترکیه رو از سر منطقه رد میکنه؟ ترکیه خودش عامل اسرائیل هست و حضور اسرائیل در قفقاز تایید کننده این موضوع هستش

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۱۴:۳۰

چهار کشور ایران،عراق،ترکیه و سوریه باید برای ریشه کن کردن گروههای تروریستی باهم پیمان ببندند و از هر طریق فعالیت این گروه ها حتی علیه کشور دشمن نیز جلوگیری بکنند والا پس فردا خیلی دیر خواهد بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۲۰:۲۰

الان زمان بهبود روابط ترکیه و سوریه با وساطت ایران هست تا مانع از اجرای نقشه های شیطانی آمریکا شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۹ ۲۳:۱۲

مرگ بر امریکای جنایتکار

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۰۶:۰۱

چندتا بمب یا موشک یا پهباد سرگردان برایشان بسه تا کارشان یکسره بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۱۰:۴۹

هرتغییری‌به‌نع‌ایان‌تمام‌می‌شودوترکیه‌بازنده‌اصلیه.چون‌هرجاکوردباشدسرزمین‌ایرانه‌یابایدمتحدایران‌باشدچون‌کوردیعنی‌ایران‌‌وکودنه‌‌عربه‌نه‌ترکیه‌ای‌ایرانی‌هستیم‌وتاریخ‌‌داریم‌‌بایدبرگردیم‌به‌سرزمین‌مادری‌ازغربت

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۱۴:۰۰

اولا آمریکا مال این حرفا نیست ما در سوریه کشته دادیم..همانجوری که با موشک جواب تروریست‌های داعش در دیرالزور دادیم همینجور مسئولین چندتاموشک بالستیک به پایگاهی آنها می‌زدی دگه حساب دست همشون می آمد حتی بعضی از کشورهای منطقه