• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070805268
  • خبرنگار : 50604

رئیس هیئت ناشنوایان گلستان عنوان کرد:

گلستان موفق‌ترین استان کشور در ارائه خدمات به ناشنوایان/ ۸۵۰۰ ناشنوا در استان

گلستان موفق‌ترین استان کشور در ارائه خدمات به ناشنوایان/ ۸۵۰۰ ناشنوا در استان

ایسنا/گلستان رئیس هیئت ناشنوایان گلستان تعداد افراد ناشنوا در استان گلستان را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: استان گلستان یکی از موفق ترین استان‌ها در ارائه خدمات به جامعه ناشنوایان است.

امید بالارستاقی بعدازظهر شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در امامزاده عبدالله (ع) با اشاره به شخصیت «هلن کلر» یکی از موفق‌ترین ناشنوایان بود که علاوه بر ناشنوایی نابینا نیز بود، اظهار کرد: هلن کلر در پاسخ به کسانی که از او پرسیدند، دوست داری کدام حس به شما برگردد، حس شنوایی را نام برد و این به دلیل اهمیت حس ارزشمند شنوایی است.

وی با بیان اینکه زمانی که حس ناشنوایی در فردی از بین می‌رود به تبع آن بسیاری از حواس او دچار مشکل می‌شود، گفت: در انجمن ناشنوایان استان گلستان تلاش کردیم با تقویت ورزش نوجوانان و پرداختن به مسائل فرهنگی خلاء ناشی از حس ناشنوایی را در زندگی این عزیزان پر کنیم.

رئیس انجمن ناشنوایان گلستان تعداد افراد ناشنوا در استان گلستان را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع ۱۹ رشته ورزشی فعال ناشنوایان در سطح کشور تعداد ۱۳ رشته ورزشی در استان گلستان فعال است.

بالارستاقی با بیان اینکه در استان گلستان، هفت ملی پوش فعال ناشنوا در رشته های مختلف ورزشی داریم، گفت: ناشنوایان استان گلستان در برخی رشته های ورزشی نظیر تیراندازی، والیبال ساحلی و والیبال سالنی سردمدار ورزشکاران کشور هستند به طوری که رکن اصلی والیبال ساحلی از ورزشکاران گلستانی بوده و چهار نفر عضو تیم ملی تیراندازی کشور نیز از ورزشکاران ناشنوای استان گلستان هستند.

وی استان گلستان را یکی از موفق ترین استان‌ها در ارائه خدمات به جامعه ناشنوایان برشمرد و افزود: اولین انجمن ناشنوایان و اولین خانه فرهنگ خاص ناشنوایان کشور در استان گلستان به ثبت رسیده اسکه در نتیجه آن امروز شاهد درخشش روز افزون ناشنوایان استان در میادین ورزشی و نمایشگاه های هنری در سطح کشور هستیم.

رئیس انجمن ناشنوایان کشوربا اشاره به اینکه در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان از ۶ عضو تیم ملی و قهرمان ورزشی و هنرمندان رشته های مختلف هنری و صنایع دستی ناشنوا  تجلیل می شود، گفت: علاوه بر این افراد با هدف تقویت روحیه  ورزشکارانی که به تازگی به تیم ملی ناشنوایان پیوسته اند از آن ها نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha