• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070805459
  • خبرنگار : 50253

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان:

واگذاری ۴۴ هکتار از اراضی موقوفات قوچان برای طرح نهضت ملی مسکن

واگذاری ۴۴ هکتار از اراضی موقوفات قوچان برای طرح نهضت ملی مسکن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان گفت: طی قرارداد منعقدشده با مسکن و شهرسازی ۴۴ هکتار از اراضی موقوفات قوچان برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

حجت‌الاسلام هادی حسین‌آبادی شنبه، هشتم مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، با بیان اینکه این اراضی در منطقه «هی هی» قرار دارد، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای یک هزار و ۶۲۳ موقوفه و ۵ هزار و ۹۵۳ رقبه است که ۱۱۳ موقوفه غیر متصرفی، ۴ موقوفه اشتراک تولیت و یک هزار و ۵۰۶ موقوفه متصرفی هستند.

وی تصریح کرد: موقوفه عوض وردی بزرگ‌ترین موقوفه متصرفی در شهرستان قوچان با ۴۹۸ رقبه است که درآمدهای حاصل از آن صرف مسجد جامع و حوزه علمیه عوضیه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان گفت: در حوزه موقوفات متصرفی علاوه بر یک هزار و ۲۵۴ موقوفه، ۳۱۵ مسجد، ۳۳ حسینیه، ۷ آرامستان، ۲ دارالقرآن، یک فاطمیه و یک مدرسه علمیه نیز وجود دارد.

وی از واگذاری ۴۴ هکتار از اراضی وقفی شهرستان قوچان به‌ منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: طی قرارداد منعقد شده با مسکن و شهرسازی این اراضی در منطقه هی هی و با درصد ۶۵ به ۳۵ واگذارشده که در دو نقل و انتقال اولیه هیچ پذیره‌ای توسط اوقاف دریافت نمی‌شود و پس از معامله سوم ۱۰ درصد قیمت ارزش معاملاتی ملک پذیره اخذ می‌شود.

حسین‌آبادی بابیان اینکه امسال سه مورد پرونده زمین‌خواری موقوفات شناسایی‌شده است، گفت: این موارد مرتبط با واگذاری موقوفه به غیر بوده است.

 وی با گلایه از برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان قوچان مبنی بر عدم پرداخت حق موقوفات، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ برخی دستگاه‌ها علاوه بر عدم پرداخت اجاره، تخلفاتی هم در زمینه اضافه بنا داشته‌اند اما مجموعه اوقاف به دنبال تعامل با آن‌ها و جلوگیری از هرگونه دعوای حقوقی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان افزود: قیمت‌گذاری تجاری موقوفات در گذشته توسط دو کارشناس بی‌طرف و بر اساس ارزش منطقه‌ای ملک انجام می‌شد اما در حال حاضر این کار توسط کارشناس رسمی دادگستری و با توجه ویژه مبنی بر رعایت حق موقوفه قیمت‌گذاری می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ساخت پروژه میقات‌الرضا شهرستان قوچان از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، گفت: امسال از محل اعتبارات دولتی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این پروژه جذب‌ شده که برای ساخت و تکمیل کف‌سازی و هم‌سطح سازی ۱۷ شبستان سمت چپ به همراه رواق‌ها و نمای مسجد هزینه شده است.

حسین‌آبادی ادامه داد: از همین محل ۴۰۰ میلیون تومان به امامزاده سلطان ابراهیم (ع)، یک میلیارد تومان برای مسجد اهل‌بیت و ۷۳۳ میلیون تومان به‌ منظور تعمیر مساجد بین‌راهی جذب‌شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha