• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۱:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402070905508
  • خبرنگار : 50126

استاندار دستور داد:

آغاز پاکسازی مسیل‌ها در ایلام در آستانه‌ی بارش‌های پاییزی

آغاز پاکسازی مسیل‌ها در ایلام در آستانه‌ی بارش‌های پاییزی

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ بارش‌های فراتر از نرمال در پاییز، دستگاه‌های متولی باید در مدت ۱۰ روز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای مسیر مسیل‌های شهر ایلام را جمع‌آوری و حوضچه‌های مهار سیلاب‌ها را در قالب نهضت پاکسازی شهری لایروبی کنند.

حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش های فراتر از نرمال در پاییز، دستگاه‌های متولی باید در مدت ۱۰ روز نخاله های ساختمانی و پسماندهای مسیر مسیل‌های شهر ایلام را جمع‌آوری و حوضچه‌های مهار سیلاب‌ها را در قالب نهضت پاکسازی شهری لایروبی کنند.

وی با تاکید بر پاکسازی فوری مسیل‌ها، تصریح کرد: هر گونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به فاجعه خواهد شد و خسارات مالی و جانی را در پی دارد لذا هر گونه کوتاهی در این رابطه، ترک فعل محسوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند.

استاندار ایلام به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام مأموریت داد با تشکیل کارگروه ویژه‌ نسبت به تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها اقدام و هر چه سریع‌تر عملیات لایروبی مسیل‌ها آغاز شود.

بهرام‌نیا با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچ اولویتی مهم‌تر از اتخاذ تدابیر و اجرایی کردن آنها برای مهار سیل نیست، ادامه داد: حفظ جان مردم اولویت است لذا دستگاه‌های اجرایی با ۵۰ درصد ظرفیت امور خود را پیگیری و مابقی ظرفیت خود در حوزه ماشین آلات را در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهر نیز گفت: بر اساس قانون با کسانی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در حاشیه خیابان‌ها، جاده و احیانا مسیل‌ها تخلیه کنند برخورد جدی خواهد شد، این اقدام توهین به حقوق شهروندی است.

استاندار ایلام تصریح کرد: شهرداری باید به گونه‌ای مدیریت کند که هیچ پسماندی در حاشیه شهرها نداشته باشیم، لذا شهر باید آراسته و تمیز باشد، شهرداری‌ها باید پای کار بیایند.

استاندار ایلام از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست تا با تشکیل جلسات مشابه ضمن پیگیری مصوبات نتایج حاصل از جلسات را نیز به ستاد بحران ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای مهار سیل نیز تاکید کرد: ظرف ۱۰ روز و در قالب نهضت پاکسازی و به صورت جهادی، عملیات پاکسازی مسیل‌ها، محل عبور آب‌های روان و معابر انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha