• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402070905610
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

کم‌کاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پذیرفتنی نیست

کم‌کاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پذیرفتنی نیست

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: کم‌کاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان شامگاه 8 مهرماه در دیدار با جمعی از مدیران ایثارگر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجاهدت رزمندگان اسلام در طول هشت‌سال دفاع مقدس آنقدر بی نظیر است که بسیاری تصور می‌کنند روایت‌های دوران جنگ، افسانه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان، صبر و استقامت را عامل دستاوردهای هشت‌سال دفاع مقدس دانست و گفت: متاسفانه در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان چندان موفق نبوده‌ایم.

وی پاسخگویی به شبهات و ابهامات پیرامون دفاع مقدس را ضروری خواند و افزود: هیچ ایرانی غیوری عظمت دفاع مقدس و حراست از تمامیت ارضی را زیر سوال نمی‌برد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: برخی کشورها با وجود فقر هویتی، نسبت به معرفی قهرمانان ساختگی و غیرواقعی خود اقدام می‌کنند اما متاسفانه ما با آنکه از گنجینه غنی دفاع مقدس بهره‌مند هستیم از این فرصت استفاده لازم را نمی‌بریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ۳ هزار شهید استان با اشاره به شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان گفت: گوشه گوشه استان سمنان مملو از فداکاری و ایثار رزمندگان اسلام است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جهاد یکی از درهای بهشت است که برای اولیای خاص خداوند گشوده می‌شود تصریح کرد: در همین استان سمنان رزمندگانی زندگی می‌کنند که بیش از یکصد ماه سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را دارند.

وی برگزاری یادواره های شهدا را اقدامی ارزشمند و ماندگار عنوان کرد و گفت: جوامع غربی برای سربازان خود که حتی به خاک کشور مقابل تجاوز کرده‌اند، شان و مقام ویژه‌ای قائل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اخلاص بی نظیر رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: بسیاری از پیشکسوتان ایثار و شهادت، تمایلی به دیده شدن و حتی نقل خاطرات و مجاهدت‌های خود ندارند که این امر بیانگر اخلاص این عزیزان است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کم‌کاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پذیرفتنی نیست اظهار کرد: گام برداشتن در راه شهدا نیازمند جاری کردن سبک زندگی آنان در بخش‌های مختلف است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha