• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070905650
  • خبرنگار : 50614

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

هدف ما از گران کردن بهای پارک حاشیه‌ای کسب درآمد نبوده است

هدف ما از گران کردن بهای پارک حاشیه‌ای کسب درآمد نبوده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه به صراحت می‌توانم بگویم هدف ما از گران کردن بهای پارک حاشیه‌ای کسب درآمد نبوده است، گفت: هدف ما این است وقتی که می‌گوییم بهای پارک حاشیه‌ای اضافه شد می‌خواهیم‌ فشار بیاوریم مردم‌ در نیم ساعت اول کار خود را انجام دهند و فضا را برای نفرات بعدی خالی کنند.

حسن موحدیان شامگاه ۸ مهرماه در نشستی با عنوان ارزیابی تاثیرات طرح کاهش بهای پارک حاشیه‌ای مشهد که در محل پژوهشکده نوین‌شهر معنوی ثامن برگزار شد، عنوان کرد: به صراحت می‌توانم بگویم هدف ما از گران کردن بهای پارک حاشیه‌ای کسب درآمد نبوده است. حرف ما این است که ما همین الان که بهای الیت را گران‌ کردیم جای پارک حاشیه‌ای وجود ندارد. به عنوان مثال وقتی به خیابان سعدی می‌روید مشاهده می‌کنید که افراد زیادی پارک دوبل کرده‌اند و پلیس هم دائما مشغول تذکر است.

وی ادامه داد: بنابراین نشان می‌دهد اینکه بگوییم گرانی باعث شده که مردم برای پارک مراجعه نکنند صحیح نیست. همچنین وقتی مردم چاره‌ای نداشته باشند حتی درصورت جریمه در زیر تابلو توقف ممنوع هم می‌ایستند. هدف ما این است وقتی که ما می‌گوییم بهای پارک حاشیه ای اضافه شد می‌خواهیم‌ فشار بیاوریم مردم‌ در نیم ساعت اول کار خود را انجام دهند و فضا را برای نفرات بعدی خالی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: ما هرکجا بتوانیم برای مردم مخصوصا کسانی که به هوای پاک کمک‌ می‌کنند و از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می‌کنند، امکاناتی فراهم کنیم، باید به بخش خصوصی و خودروها فشار بیاوریم. باید اینگونه فکر کنیم کسانی که به ترافیک و حمل ونقل کمک‌می‌کنند، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. من معتقدم هرکسی که نیم ساعت بیشتر در محل‌های پارک‌ حاشیه‌ای توقف داشت باید حتما هزینه نیم ساعت اول را اضافه بدهد. 

الیت به نسبت تورم، خیلی گران نشده است

موحدیان با اشاره به اینکه سه سال هیچ افزایش قیمتی در الیت نداشتیم، اضافه کرد: این افزایش قیمت یکباره شوکی به جامعه وارد کرده است و منکر این موضوع نیستم. اما آیا این گرانی نسبت به تورم موجود زیاد است؟ اصلا به نسبت زیادی گران نکرده‌ایم‌. کسی که یک ساعت توقف دارد باید ۷ هزار و ۲۰۰ تومان بپردازد. ضمن اینکه ما در بودجه مصوب کرده‌ایم که این پول حتما باید در جهت حمل ونقل عمومی استفاده شود. ما در تلاشیم به هر شکلی که شده بتوانیم حمل و نقل عمومی شهر را بهتر کنیم و کیفیت آن را افزایش دهیم.

وی با یادآوری مخالفت خود در رابطه با طرح رایگان کردن اتوبوس، اظهار کرد: من اگر در رابطه با رایگان کردن اتوبوس مخالفم می‌گویم این هزینه‌ را کسب کنیم و به جای آن برای مردم اتوبوس بخریم. دولت قبلا ۸۲.۵ درصد پول اتوبوس را می‌داد اما الان یک قرانش را هم نمی‌دهد و ما باید اتوبوس را با بیش از ۶ میلیارد تومان تهیه کنیم‌. حرف من این است که همین مقدار کم را از مردم بگیریم و به جای آن برایشان اتوبوس بخریم. جدیدا هم ما ۲۵ دستگاه اتوبوس تهیه کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در هرحال ما باید اقداماتی انجام دهیم که پارک حاشیه‌ای کم‌ باشد، حمل ونقل عمومی راحت باشد و دوبله پارک‌ نشود. یکی از اهداف ما این است که حاشیه به نحوی باشد که پارک‌دوبله نداشته باشیم. دوبله پارک کردن باعث ترافیک می‌شود. شهروند دوبله پارک‌ می‌کند چون ما نتوانستیم پارک حاشیه‌ای در اختیارش بگذاریم و شخص دیگری چندین ساعت پارک‌کرده و جای دیگران را گرفته است.

حق وحقوقمان را می‌گیریم

موحدیان در پاسخ به موارد مطرح شده در خصوص فرار در پرداخت هزینه‌های الیت، گفت: در انتقال ما حتما حق و حقوقمان را می‌گیریم. دوم اینکه قانون به ما اجازه داده است و پلیس این افراد را جریمه می‌کند. ضمن اینکه ما می‌گوییم مشهد شهر هوشمند و در تلاشیم که همه از این امکانات هوشمندسازی استفاده کنند. وقتی ما می‌گوییم اگر پرداخت‌ها به صورت غیر حضوری باشد یا اگر بدهی نداشته باشید از خدماتی بهره‌مند خواهید شد همه در جهت تشویق شهروندان به قانون‌مند شدن و رعایت قوانین است.

تصمیماتی که در خصوص بهای پارک حاشیه‌ای گرفته شده، غلط نیست

وی ادامه داد: درست است که الان فرار مالیاتی وجود دارد اما آیا باید مالیات را حذف کنیم؟ این که منطقی نیست. به هرحال من معتقد هستم که برخی اقدامات اصلا به صلاح ما نیست. اگر تصمیمی غلط باشد حتما باید تصحیح کنیم اما من معتقد هستم این تصمیماتی که در خصوص بهای پارک حاشیه‌ای گرفته شده است غلط نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بحث درآمدهای پایدار و در پاسخ به موارد مطرح شده در این نشست درخصوص رایگان کردن پروانه‌های ساختمانی در حاشیه شهر که مطرح شد، خاطر نشان کرد: جناب حاجی بگلو می‌گویند پروانه‌ها را رایگان کنید. ما درآمدهای پایدارمان همین‌ها است‌. آیا این اقدام به صلاح ما است؟

موحدیان افزود: ما بعضی شرکت‌هایمان را امروز نتوانستیم حقوق بدهیم. من با پیگیری توانستم امروز ۱۹ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تزریق کنم تا رانندگان اتوبوس‌ها فردا تعطیل نکنند که اگر این کار را کنند بیچاره می‌شویم. حال تصور کنید اتوبوس را رایگان کنیم. همین دوقرانی هم که گیرمان می‌آید قطع خواهد شد. ما آنقدر برای گرفتن پول به دولت مراجعه کردیم اما به جایی نرسیدیم. بنابراین با اینکه بگوییم شهرداری کوتاهی می‌کند هم مخالف هستم. من امیدوارم در طرح الیت به جای مطلوبی برسیم.

شرکت‌های بهره‌برداری قطار شهری و اتوبوسرانی زیان ده هستند

وی با بیان اینکه براساس بخشنامه بودجه اعلام شده از وزارت کشور هر شرکتی که زیان‌ده است باید منحل شود، اظهار کرد: ما یک سری قواعد و قوانینی داریم که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم‌. اما باز هم شورا زیر بار هزینه‌های اتوبوس و مترو نرفت. اصلا امکان نداشت که ما قیمت بلیت اتوبوس و مترو را به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان برسانیم. ما در دو بخش خلاف بخشنامه وزارت کشور عمل کردیم. دو شرکت زیان‌ده ما که بهره‌برداری قطار شهری و اتوبوسرانی است، برخلاف بخشنامه بودجه وزارت کشور، در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha