• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402070905793
  • خبرنگار : 50126

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

امروز به جایی رسیده‌ایم که به عنوان یک ابرقدرت به ایران نگاه می‌شود

امروز به جایی رسیده‌ایم که به عنوان یک ابرقدرت به ایران نگاه می‌شود

ایسنا/ایلام در مراسمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام معارفه شد.

دکتر «جاسم محمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مراسم اظهار کرد: شرایط فعلی با اوایل انقلاب بسیار متفاوت است و هرچه جلوتر برویم نقشه‌های دشمنان و دسیسه‌های آنان هم پیچیده‌تر خواهد شد و با این شرایط باید با شیوه‌های جنگ نرم دشمنان در همه ابعاد آشنا بود.

وی گفت: شرایط فعلی و ضرورت دفاع از انقلاب از زمان جنگ نیز فراتر رفته است زیرا در زمان جنگ با دشمنی روبرو بودیم که همه کارهای آن در مقابل ما مشخص بود اما امروزه در جنگی قرار داریم که نمی‌توان به راحتی دشمن را از دوست تشخیص داد و دشمن در لباس دوست مشغول فعالیت و توطئه بر علیه مردم و انقلاب است و نقش بسیج این است که چنین توطئه‌هایی را خنثی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: دشمنان بدبینی را در اذهان عمومی به وجود می‌آورند و در حال پراکندن یاس و ناامیدی نسبت به عملکرد نظام هستند و دستاورها و پیشرفت‌های کشور در ابعاد مختلف را کمرنگ جلوه داده و نمی‌خواهند آنها را ببینند اما به لطف خدا امروز به جایی رسیده‌ایم که به عنوان یک ابرقدرت به ایران نگاه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدباقر هاشمی»، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر اسلام، به نقش دین و اعتقادات در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عامل موفقیت در دفاع مقدس، خداشناسی کسانی بود که در این صحنه حضور داشتند و با اتکا به خداوند و باورهای دینی خود در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند نظام و انقلاب دچار آسیب شود.

وی با اشاره به لزوم بصیرت در همه صحنه‌های انقلاب، گفت:  بصیرت واقعاً یک شعار نیست و نمونه واضح آن نیز در طول تاریخ، جنگ صفین است که اگر به آن توجه میشد شاهد حوادث ناگوار در زمان امام علی (ع) نبودیم و از اول انقلاب اسلامی تا امروز هم آنقدر شبهه در مورد انقلاب و نظام پیش آمده است که عبور از آنها جز با بصیرت امکان پذیر نبوده است و برای نمونه در همین موضوع دفاع مقدس عنوان میشد که عامل شروع جنگ، ایران بوده است و یا اینکه ایران باعث طولانی شدن جنگ بوده است و اهداف خاص خود را دنبال می‌کردند.

هاشمی با تاکید بر نقش بسیج در تمام صحنه‌های انقلاب، گفت: نباید فقط عنوان بسیج را با خودمان داشته باشیم بلکه باید تمام رفتار و کردار ما بسیجی باشد و وظایف خود را به عنوان یک بسیجی انجام دهیم و نسبت به حوادث و اتفاقات پیرامون خود، بی‌تفاوت نباشیم.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های «احمدرضا حیدری‌نژاد»، «سیدمحمدمهدی قدمی» به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha