• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402070905808
  • خبرنگار : 50024

ثبت بیش از ۴۰۰ رسانه الکترونیک و مکتوب در البرز

ثبت بیش از ۴۰۰ رسانه الکترونیک و مکتوب در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ رسانه مکتوب و الکترونیک در البرز توضیح داد: در حال حاضر حدود ۱۷ خبرگزاری، ۵۰ نشریه الکترونیک، ۱۰۰ پایگاه خبری، بیش از ۱۰۰ نشریه مکتوب و ۱۳۰ سرپرستی روزنامه، هفته نامه و ... در البرز فعالیت دارند.

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون اسامی حدود ۶۵۰ نفر فعال رسانه‌ای در فرم اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به ثبت رسیده، اظهار کرد: قطعا همه این افراد خبرنگار میدانی نیستند ولی دامنه فعالیت آنها به شکل‌های مختلف به حوزه رسانه مرتبط است.

وی ادامه داد: از این تعداد، حدود ۲۵۰ نفر عضو سامانه جامع رسانه و ۳۷۰ نفر هم در خانه مطبوعات استان عضویت دارند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰ رسانه مکتوب و الکترونیک در البرز توضیح داد: در حال حاضر حدود ۱۷ خبرگزاری، ۵۰ نشریه الکترونیک، ۱۰۰ پایگاه خبری، بیش از ۱۰۰ نشریه مکتوب و ۱۳۰ سرپرستی روزنامه، هفته نامه و ... در البرز فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: با این حجم از فعالیت، ثبت اسامی ۶۵۰ نفر در سامانه اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان این که اداره کل ارشاد به واژه خبرنگار به صورت عام نگاه می‌کند، گفت: وظیفه ما این است که به قدر توان و وسع خود فعالان رسانه ای استان را مورد حمایت قرار دهیم و این صرفا محدود به خبرنگاران میدانی نمی‌شود.

جابری انصاری اضافه کرد: در بسیاری از رسانه‌ها همکارانی وجود دارند که به نوعی پشت صحنه خروجی اخبار، گزارش‌ها و مقالات هستند ولی به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند و قطعا باید مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: حوزه رسانه حوزه سیالی محسوب می‌شود و همان طور که هر سال رسانه‌هایی با اخذ مجوز به استان اضافه می‌شوند تعدادی هم با اعمال ماده ۱۶ از چرخه فعالیت خارج شده و همین امر ضرورت بازنگری مستمر بانک اطلاعاتی موجود را دو چندان می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha