• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402070905832
  • خبرنگار : 71516

/گزارش- المیادین/

نسل‌های فلسطینی مقاومت را به ارث می‌برند

نسل‌های فلسطینی مقاومت را به ارث می‌برند

«نسلی که در حال حاضر رهبری انتفاضه فلسطین را بر عهده دارد از نسل شهید «محمد الدره» است که حدود بیش از دو دهه پیش در آغوش پدرش به شهادت رسید.»

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، بین دوره شهید البیره؛ «محمد رمانه» که به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و شهید غزه «محمد الدره» که حدود بیش از دو دهه پیش بین بازوان پدرش به شهادت رسید شهادت در فلسطین همچنان ادامه دارد و حتی یک روز نیز وجود ندارد که کرانه باختری یک شهید نداشته باشد و آتش درگیری خاموش نمی‌شود. نسل‌های فلسطینی مقاومت را به ارث می‌برند، ایست‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند و مسیر انقلاب فلسطین را ادامه می‌دهند.

«پسر مرد.»، صدایی است که همچنان در ذهن فلسطینی‌ها از حدود ۲۳ سال پیش وجود دارد. این صدا مربوط به شهادت محمد الدره در غزه بود. این جنایت آتش انتفاضه دوم فلسطین را شعله‌ورتر کرد. عکس این شهید جهان را تکان داد و ندای شهادت در کرانه باختری که شاهد انتفاضه مسجد الاقصی بود، پیچید.

مقابله با رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد. یک جوان به نام «محمد رمانه» از اردوگاه الامعری به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک البیره به شهادت رسید. ساکنان اردوگاه راهپیمایی‌هایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی برگزار کرده و اعتصاب سراسری در رام الله و البیره برقرار شد. این جنایت رژیم صهیونیستی همزمان با بسته شدن کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی قبل از عید کیپور یهودیان اتفاق افتاد.

قتل روزانه فلسطینی‌ها و بازداشت‌ها و یورش به شهرهای فلسطینی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها در سایه سکوت بین‌المللی و شتاب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ اما نسلی که در حال حاضر انتفاضه را رهبری می‌کند بیشتر از نسل شهید محمد الدره هستند. پس فلسطین چگونه مجددا نسل قهرمانان را متولد کرده است؟ و برای پایداری در سایه روند عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی چه قدرتی دارد؟

ناصر اللحام، مدیر دفتر المیادین در فلسطین اشغالی گفت: فرزندان نسل محمد الدره و و کودکان کوچکتر از وی رهبری این مرحله را روی خاک فلسطین بر عهده دارند و از شهرهای فلسطین در کرانه باختری محافظت می‌کنند. تفکرات صهیونیست‌ها از نظر استراتژیک شکست خورده است و نسل‌های فلسطینی مبارزه را به ارث می‌برند و پرچم مبارزه، پایداری و شهادت را بالا می‌برند.

اللحام گفت: ما درحال حاضر درباره نسل پنجم صحبت می‌کنیم؛ نسلی که قهرمانی‌هایی را از خود نشان می‌دهد که ما فکر نمی‌کردیم وجود داشته باشد. این نسل ساکت نمی‌نشیند. کسانی که نامشان در تاریخ ثبت می‌شود نسل مقاومت هستند. ملت فلسطین تصمیم گرفته‌اند که تا ابد به انقلاب خود ادامه بدهند. ملت فلسطین آمریکا و صهیونیست‌ها را غافلگیر کرده‌اند و می‌خواهند همیشه انقلابی باشند.

منذر سلیمان، تحلیلگر امور بین المللی و استراتژیک فلسطین درباره کاهش محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها گفت: یکی از دلایل اصلی نقش مرکزی و محوری آمریکا است. دولت جو بایدن به عنوان مثال به رغم اختلافاتش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از موضوع محکومیت جنایت‌های اسرائیل تجاوز کرده و بدون نگاه کردن به مساله فلسطین به سمت عادی سازی روابط می‌رود.

وی گفت: بایدن می‌خواهد مراسم عادی سازی روابط را در باغ کاخ سفید با حضور نتانیاهو و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار کند تا از آن در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کند. ملت فلسطین به رغم توافق‌های عادی سازی روابط به مبارزه ادامه می‌دهند. این آمادگی برای مبارزه غیرمحدود معادله‌ها را دگرگون می‌کند.

قاسم عزالدین، تحلیلگر امور سیاسی و بین‌المللی المیادین گفت: اگر انتفاضه سنگ را با انتفاضه الاقصی و آنچه اکنون در اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد مقایسه کنیم می‌بینیم که این روند درحال رشد است. انتفاضه‌های قبلی یک خیزش مردمی در سرتاسر اراضی فلسطین بود. انتفاضه امروز به صورت پراکنده ادامه دارد؛ اما رو به رشد است. این نشان می‌دهد که انتفاضه‌ها و مقاومت و درگیری از حواره تا جنین و نابلس و غزه و سرتاسر فلسطین ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha