• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402070905862
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه سمنان اعلام کرد

تدوین ۸ طرح پیشران توسعه در دانشگاه سمنان

تدوین ۸ طرح پیشران توسعه در دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان از تضمین تامین خوابگاه چهار ساله برای ۱۰۰درصد دانشجویان روزانه در این دانشگاه مادر استان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه سمنان نام برد.

دکتر سیف‌الله سعدالدین  ۹ مهرماه در دیدار اعضای بنیاد همیاری مردم در توسعه آموزش عالی و عمران سمنان که با حضور اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه انجام شد اظهار کرد: پروژه‌های متعددی برای افزایش ظرفیت‌ خوابگاه های دانشگاه در حال انجام است.

وی احداث ۱۳۶واحد خوابگاه متأهلی برای دانشجویان دانشگاه سمنان را یکی از طرح های بزرگ دانشگاه برشمرد و ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته در این پروژه که فرآیند عملیات اجرایی احداث آنها از هفته قبل با حضور معاون وزیر آغاز شده بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان است.

 رئیس دانشگاه سمنان با برشمردن برخی از مهمترین دستاوردهای حدوداً ۹ ماهه ریاست جدید این دانشگاه افزود: آغاز عملیات اجرایی شهرک دانشگاهی به وسعت ۲۶ هکتار از جمله دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

دکتر سعدالدین با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای افزایش پذیرش دانشجویان خارجی خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان بین‌الملل و غیرایرانی با هدف افزایش دانشجویان بین‌الملل به حداقل ۱۰ درصد از کل دانشجویان دانشگاه سمنان به‌طور جدی در حال پیگیری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان از طراحی و تدوین هشت طرح پیش‌ران توسعه در دانشگاه سمنان خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه سمنان در طراحی و اجرای طرح‌های علمی و توسعه‌ای از توان و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه سمنان از پرداخت برخی از بدهی‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: در بدو پذیرش ریاست دانشگاه، این دانشگاه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی داشت که خوشبختانه بخش مهمی از آن پرداخت شد.

دکتر سیف‌الله سعدالدین ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بدهی‌های دانشگاه را در کمتر از ۶ ماه پرداخت کرده‌ و مابقی بدهی‌های دانشگاه نیز تا پایان سال تسویه خواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان از پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان توسعه این دانشگاه یاد کرد و افزود: پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه، درست مانند بیمارستان در کنار دانشگاه علوم پزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌ حاضر تمام ارکان پارک را دارا هستیم و در شهرستان‌های سرخه و مهدی‌شهر نیز مرکز رشد ایجاد شده‌است.

دکتر سعدالدین ضمن قدردانی از روسای قبلی دانشگاه و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بر شتاب بیشتر در روند رشد و توسعه‌ی پارک علم و فناوری این دانشگاه برای رسیدن به اهداف مدنظر تأکید کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha