• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402070905942
  • خبرنگار : 50034

رئیس‌کل دادگستری استان همدان:

بخش کیفری با خروج پزشکی قانونی از کنار قضاوت تعطیل می‌شود

بخش کیفری با خروج پزشکی قانونی از کنار قضاوت تعطیل می‌شود

ایسنا/همدان رئیس‌کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و نشانه‌ها، نظر پزشکی قانونی است، گفت: این نظر برای قاضی اطمینان‌آورتر از سایر نشانه‌ها و اماره‌هاست؛ در واقع نظر پزشکی قانونی قوی‌ترین اماره قضایی است که قاضی با اطمینان‌خاطر به آن حکم می‌کند.

محمدرضا عدالتخواه یکشنبه ۹ مهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان، با بیان اینکه قضاوت امر پیچیده و سختی است، اظهار کرد: مهمترین بخش قضاوت این است که در بین دو شخص، قاضی تشخیص دهد حق با چه کسی است بنابراین بررسی عدله اثبات ادعا کار بسیار سختی است‌.

وی با اشاره به اینکه تفاوت قاضی در این است که بتواند دلایل ادعا را ارزیابی کند، تصریح کرد: دلایل یا اقرار است یا شاهد و یا قسم، خیلی از موضوعات با قسم قابل اثبات نیست و شاهد هم وضعیت خاص خودش را دارد و خیلی از مجرمان اقرار هم نمی‌کنند، در این صورت در متون قوانین علم قاضی وجود دارد که این علم از اماره‌ها یا نشانه‌های قانونی به دست می‌آید.

عدالتخواه با تأکید بر اینکه موضوعات پیچیده‌ای وجود دارد که نقش پزشکی قانونی بسیار مهم است، بیان کرد: اگر پزشکی قانونی از کنار قضاوت امروزی ما خارج شود عملاً بخش کیفری ما در اموری که تعرض به تمامیت جسمانی صورت گرفته است، تعطیل می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه تجهیزات باید باشد اما کار پزشکی قانونی دیده شود، اظهار کرد: امیدواریم تحول اساسی در خدمه پزشکی قانونی ایجاد شود. شرایط سخت کار است اما امکانات لازم وجود ندارد.

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان همدان نیز با اشاره به کمبود پزشک، گفت: یکی از مشکلاتی که ما را آزار می‌دهد، کمبود پزشک در شهرستان‌هاست.

دکتر محمد مالمیر اظهار کرد: سعی می‌کنیم پروژه‌های باقی مانده را پیش ببریم و در راستای اهداف سازمانی از لحاظ علمی و فنی در کارشناسی‌ها به‌روز شویم.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان این است که به‌روز شویم و عقب نمانیم، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما را آزار می‌دهد کمبود پزشک در شهرستان‌‎هاست به طوری که در آزمون‌های برگزار شده فقط دو نفر جذب شدند که انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی کمک کند تا شهرستان‌ها را پوشش دهیم چرا که الان بعضی شهرستان‌ها نیمه‌فعال هستند. ضمن اینکه برای مردم سخت است اجساد را به مرکز استان بیاورند و تبعات زیادی هم به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان از زحمات و تلاش‌های دکتر «ارتین کمالی» تقدیر و طی حکمی دکتر «محمد مالمیر» به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان همدان معرفی و  منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha