• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070906137
  • خبرنگار : 50177

سرپرست گروه سرود نسیم صبا چهارمحال و بختیاری:

نوای مهر، نوای همدلی و اتحاد اقوام ایرانی است

نوای مهر، نوای همدلی و اتحاد اقوام ایرانی است

ایسنا/لرستان سرپرست گروه سرود نسیم صبا چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین هدف موسیقی حماسی و مقاومت ایجاد اتحاد و همدلی با بهره‌گیری از موسیقی و زبان هنر است.

مهران طهماسبی، یکی از شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک هفته وحدت، مهم‌ترین هدف موسیقی حماسی و مقاومت را ایجاد اتحاد و همدلی با بهره‌گیری از موسیقی و زبان هنر برشمرد و با اشاره به نقش موسیقی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و محور مقاومت، بیان کرد: انتخاب شعر و محتوای حماسی با موضوع مقاومت و تنظیم آن با آهنگ‌های مناسب و شورآفرین، علاوه بر عمومیت در جذب مخاطب به دلیل شورآفرینی که به همراه دارد سبب وحدت، تهییج، حس وطن‌دوستی و غیرت دینی می‌شود که نمونه‌های بسیاری از آن را در موسیقی، آواها و نواهای دفاع مقدس به یادگار داریم.

وی با بیان اینکه نوای مهر، نوای همدلی و اتحاد اقوام ایرانی است، افزود: با سه گروه موسیقی از شهرکرد و لردگان با ۱۴ اثر کلاسیک و محلی در جشنواره نوای مهر حضور دارد که ۹ اثر به صورت تخصصی برای داوری ارسال شده و در طول جشنواره اجرا می‌شود.

سرپرست گروه سرود نسیم صبا چهارمحال وبختیاری اضافه کرد: چهار اثر نیز برای اجرای عمومی آماده شده که درصورت موافقت دبیرخانه جشنواره، اجرا خواهیم کرد.

طهماسبی گفت: شش مورد از آثار در قالب موسیقی کلاسیک و یک اثر محلی در دستگاه‌های مختلف با تنظیم اساتید موسیقی انفرادی آقایان حقی، نظری، کریمیان و شعرای بزرگی همچون هادی و عباس قنبری، یوسف برزویی و رشید مرادی از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری متناسب با محورهای جشنواره و سردار دل‌ها، شهید و وطن اجرا می‌شود.

 وی با بیان اینکه در بخش عمومی آثار در وصف امام رضا(ع)، امام زمان(عج) و ... آماده اجراست، بیان کرد: گروه سرود نسیم صبا شهرکرد با ۱۴ سال سابقه فعالیت در حوزه موسیقی و سرود در جشنواره‌های مختلف ملی و استانی حائز رتبه برتر شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کسب عنوان برگزیده جشنواره رضوی در بهار ۱۴۰۲ به میزبانی استان گلستان، برگزیده اولین دوره موسیقی نوای مهر و جشنواره تلویزیونی بسرا اشاره کرد.

گفتنی است؛ دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) روز سه‌شنبه ۱۱ مهر همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) با حضور گروه‌های موسیقی داخلی و خارجی در خرم‌آباد آغاز و روز جمعه ۱۴ مهر ماه با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha