• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070906172
  • خبرنگار : 50377

مدیرعامل صنایع چوب و کاغد مازندران خبرداد

ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی در مازندران

ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از دریافت مجوز احداث شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی در زمین ۱۵ هکتاری خبرداد و گفت: ۵۰ واحد کوچک صنعتی با اولویت صنایع سلولزی و اشتغال هزار نفر در این شهرک تخصصی نوشت افزار برای کشور ایجاد می‌شود.

امید نیک نژاد امروز ۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه طی دو سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن در صنایع چوب و کاغذ مازندران کاغذ تولید شده است که از این تعداد ۲۱ هزار تن کاغذ تحریر بوده و در تنظیم بازار نقش مهمی دارد، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۴۰هزار تن کاغذ تولید و در سال جاری نیز طبق برنامه ریزی ۵۰ هزار تن کاغذ تولید و به تعهد خود عمل کردیم.

وی با اظهار اینکه با وجود منع تحویل چوب در روزهای تعطیل، اما یک روز تعطیل در این واحد تولیدی وجود ندارد، افزود: فعالیت در این واحد تولیدی به صورت ۳ شیفت است و بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰ هزار تن کاغذ تولید شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: طبق قرارداد با وزارت آموزش و پرورش ۳۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز ۱۴ میلیون دانش آموزان در این شرکت تولید شد که ارزش ریالی این قرارداد ۱۲۵۰ میلیارد تومان است.

این مسئول با بیان اینکه، از آذرماه سهام کارخانه صنایع چوب و کاغذ استان در بورس عرضه خواهد شد و در حل مشکلات نقدینگی استان موثر است، گفت: تا هفته آینده بخشی از کاغذ صنعتی و فلوتینگ را در بورس عرضه خواهیم کرد.

ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی در مازندران

نیک‌نژاد از دریافت مجوز احداث شهرک صنعتی غیر دولتی با اولویت صنایع سلولزی در زمین ۱۵ هکتاری خبر داد و افزود: ۵۰  واحد کوچک صنعتی با اولویت صنایع سلولزی و اشتغال هزار نفر در این شهرک صنعتی تخصصی نوشت افزار برای کشور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ممنوعیت بهره برداری از جنگل از سال ۱۳۹۶ اجرا شد، خاطرنشان  کرد: کارخانه صنایع چوب از  ۱۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی با ۲۶۰ نیرو و ۶۵ میلیارد تومان صیانت می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از پرداخت بدهی ۸۶ میلیارد تومانی به امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ یاد کرد و گفت:  کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به مزیت اصلی خود برگشت و تنها خط قرمز این کارخانه منافع نظام است.

این مسئول به فروش اینترنتی کاغذ ایرانی با یک سوم قیمت اشاره کرد و افزود: تا هفته آینده برای اولین بار بخشی از محصولات کاغذ صنعتی یا کاغذ فلوتینگ خودمان را عرضه خواهیم کرد، هم چنین بیش از ۱۵۰۰ تن کاغذ تا به امروز تحویل ناشران فرهنگ و ارشاد شد و آمادگی در اختیار قرار دادن ۳۵۰۰ تن کاغذ دیگر را به آموزش و پرورش داریم.

نیک نژاد با اعلام اینکه در ۲۲ ماهه گذشته حقوق عقب افتاده و تعدیل نیرو نداشتیم، یادآور شد: در سال گذشته ۶۰ نیروی متخصص جذب شد و ۱۵ مهر ماه امسال هم برگزاری آزمون ثبت نامی چوب و کاغذ با هدف جذب ۶۵ نیروی متخصص جدید را در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: در چوب و کاغذ مازندران از سال‌های گذشته تاکنون همواره حساسیت‌هایی وجود داشت در مقابل مافیای کاغذ ایستاده‌ایم‌ و نه تنها باج نخواهیم داد بلکه با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری به برنامه تولید ۸۵ هزار تن تولید کاغذ چاپ و تحریر در سال که دور از ذهن نیست خواهیم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha