• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070906246
  • خبرنگار : 50444

مسیل‌ها و خندق‌های بجنورد شرایط مطلوبی ندارند

مسیل‌ها و خندق‌های بجنورد شرایط مطلوبی ندارند

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست شهرداری بجنورد با بیان اینکه مسیل‌ها و خندق‌های بجنورد شرایط مطلوبی ندارند، گفت: برای لایروبی و پاکسازی کامل مسیل‌ها به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سید محمدعلی کشمیری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهر بجنورد به لحاظ شکل توپوگرافی و کاسه‌ای بودن و همچنین وجود ارتفاعات در پیرامون این شهر، در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی قرار دارد و پیش‌بینی وقوع پدیده ال نینو ما را نگران کرده است.

وی افزود: بیشترین تاثیر را بجنورد از ارتفاعات جنوب، جنوب غرب و غرب می‌پذیرد  که باید توسط ادارات مربوطه برای جلوگیری از ورود سیلاب و روان‌آب، فعالیت‌های آبخیزداری، آبخوان داری و ایجاد پوشش گیاهی اقدام شود.

کشمیری ادامه داد: تنها سپر حفاظتی ما در مقابل سیلاب‌ها، یک سری مسیل و خندق و کانال‌های دفع آب‌های سطحی است و برای اینکه کارآیی آن‌ها را زیاد کنیم باید نظافت و لایروبی در آنجا صورت بگیرد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه چندین دهنه پل بر روی این مسیل و خندق‌ها ساخته شده و دهانه پل، جریان آب را محدود کرده است از ابتدای تابستان امسال تاکنون، قبل، بعد و زیر پل‌ها پاکسازی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اصلا در شرایط مطلوب نیستیم و هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم تا خیال ما از این بابت راحت شود.

وی با بیان اینکه برای لایروبی مسیل و خندق‌ها به اختصاص اعتبار زیادی نیازمند هستیم، تصریح کرد: برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

سرپرست شهرداری بجنورد تاکید کرد: در سال جاری، مبلغ یک میلیارد تومان از منابع دولتی و بیشتر از این عدد از محل منابع داخلی شهرداری برای لایروبی مسیل و خندق‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی گفت: در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب منطقه‌ای هستیم تا با کمک یکدیگر مسیل‌ها را در فاز اول لایروبی و در فاز دوم به طور کامل پاکسازی کنیم تا به نقطه مطلوب که بدنه‌سازی مسیل‌ها است، برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha