• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402070906262
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست اداره اوقاف اردستان خبر داد

افزایش ۱۴۸ درصدی درآمد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اردستان 

افزایش ۱۴۸ درصدی درآمد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اردستان 

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری میزان درآمد امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۸ درصد افزایش یافته است.

مرتضی عزیزیان، امروز (یکشنبه، ۹ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که با کمک و یاری مردمی به رفع نیازهای افراد نیازمند پرداخته و بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند. بیشترین وقف‌هایی که در سطح شهرستان اردستان وجود دارد از قدیم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از خبرنگاران انتظار داریم تا فرهنگ وقف را بین مردم و خیرین منطقه نهادینه کنند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و گسترش بیماری‌های صعب العلاج و خاص نیازمند وقف‌های جدید در حوزه تامین دارو درمان و هزینه بیماران نیازمند هستیم.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در سال جاری توانسته است تعداد ۵۰ جلد سند تک برگی و سندهای تثبیتی را برای موقوفات خود دریافت کند. همچنین در این مدت ۲۵۰ سند صادر شده و حدود ۲۰۰ اجاره نامه‌های موقوفات در شش ماهه امسال تنظیم شده است.

عزیزیان تصریح کرد: با همکاری‌های انجام شده در سال جدید چهار واقف جدید، زمین ساخت خانه عالم در اردستان را به ارزش یک میلیارد تومان وقف و ثبت کردند.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره گفت: ساخت زائر سرا، مهمانپذیر و خانه عالم امامزاده ابوالحسن علیه السلام در روستای کچورستاق آغاز شده است که تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال هزینه داشته است. همچنین فعالیت‌های عمرانی در چند امامزاده دیگر شامل امامزاده اسحاق، یحیی زواره، یعقوب و ابراهیم در حال انجام است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهرستان اردستان ۶۴۵ موقوفه و ۲۵۲ مسجد و ۶۰ حسینیه و تکیه وجود دارد، گفت: همچنین بیش از ۶۴ بقاع متبرکه و امامزاده در شهرستان اردستان وجود دارد که برخی از آنها شجره نامه ندارند. اداره اوقاف هنوز تجسسی روی شجره نامه امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان انجام نداده است.

عزیزیان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری میزان درآمد امام زادگان و بقاع متبرکه شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۸ درصد افزایش یافته است، گفت: همچنین امسال موقوفات این اداره بیش از ۹۰ درصد افزایش درآمد داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha