• یکشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402070906276
  • خبرنگار : 50643

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز یکی از حوزه‌های پژوهشی و علمی در حیطه هنر است

تبریز یکی از حوزه‌های پژوهشی و علمی در حیطه هنر است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان یکی از حوزه‌های پژوهشی و علمی در حیطه هنر شناخته شده است.

سیدمحمدحسین بلاغی یکشنبه، نهم مهرماه در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی در تبریز، اظهار کرد: تبریز در بخش فعالیت‌های هنری و فرهنگی جزو بهترین‌های کشور و در سطح بین‌الملل و منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که امسال رویکرد جدیدی در برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی لحاظ شده است، اظهار کرد: چهار استان میزبان بخش‌های مختلف و متنوعی از این جشنواره بودند.

وی با بیان این‌که هنر نمایش در آذربایجان شرقی و بقیه استان‌ها دارای عقبه بلندی است، یادآوری کرد: نمایش در تبریز از حوزه تعزیه، آیین، سنت و آداب رسوم شروع و به هنر نمایش نوین تبدیل شده که این هنر در طول تاریخ در ذات و فعالیت‌های مردم بوده است.

بلاغی خاطرنشان کرد: امروزه پس از استان تهران، بیشترین تعداد گروه‌های ثبت شده نمایشی در سطح کشور برای آذربایجان شرقی است و این هنر توزیع مناسبی در گستره استانی داشته و علاوه بر تبریز در شهرهای مرند، اهر، بناب و آذرشهر هم گروه‌های خوبی تشکیل شده است. 

وی با اشاره به برگزاری توانمند جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، تاکید کرد: جریان علمی هنر در استان با فعالیت دانشگاه‌های معتبر هنری چون دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه نبی اکرم (ص) ادامه داشته و این مراکز همکاری و مساعدت قابل توجهی انجام داده‌اند که از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم. 

وی با بیان این‌که تولید علم و پژوهش باعث پویایی در هنر نمایش می‌شود، گفت: اگر ما علمی که باعث پویایی در فرهنگ و هنر می‌شود از حوزه فرهنگی و هنری جدا کنیم باعث سکون، فنا و محرومیت فرهنگ و حوزه هنر خواهیم بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha