• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071006300
  • خبرنگار : 50039

نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان کرد:

شیعه و سنی که علیه هم کار کنند، خائنند/ پیامبر بزرگترین مدافع حقوق زن بود

شیعه و سنی که علیه هم کار کنند، خائنند/ پیامبر بزرگترین مدافع حقوق زن بود

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان رفتار داعشی‌ها علیه مسلمانان را نمونه‌ای از تفکر آمریکایی_ انگلیسی عنوان کرد و گفت: شیعه و سنی که علیه همدیگر کار کنند، خائن هستند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه یک شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ در دومین شب شعر «وحدت سرزمین برادری» که با حضور شعرای برجسته داخلی و خارجی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برادران مسلمان از فرق، مذاهب و اقوام مختلف در استان گلستان بدون هیچ گونه مشکلی در کنار هم با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر هوای نفس را کنار بگذاریم می‌توانیم در همه جای دنیا با وحدت و اتحاد زندگی کنیم، ادامه داد: اختلافات در فقه، نظر، کلام، تفسیر و دیگر مسایل عادی بوده و در بین اهل تسنن و تشیع وجود دارد ولی اینگونه اختلافات نباید سبب شود تا جهان اسلام در مقابل هم قرار گیرند، بلکه باید در کنار هم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه دنیا تلاش می‌کند تا مسلمانان را در برابر هم قرار دهد، افزود: ما پیروان پیامبر آخرالزمان و نگین انگشتر همه انبیا هستیم و باید با دیگران فرق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای بر هم زدن اتحاد مسلمانان از صدها سال پیش دام گسترده است، خاطرنشان کرد: کار انگلیسی‌ها این بود که ملت‌ها را به جان هم می‌انداختند و امروز هم آمریکایی‌ها به آنها اضافه شده‌اند.

امام جمعه گرگان راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی سنی علیه شیعه و شیعه علیه سنی را کار دشمنان مسلمانان دانست و توضیح داد: بی‌شک هر دوی این شبکه‌ها مزدور آمریکا و انگلیس هستند، زیرا مسلمان واقعی قرآن را می‌شناسد و به آیات آن به معنای واقعی عمل می‌کند.

نباید از این تفکر داعشی، جهان اسلام آسیب ببیند

وی با تأکید بر اینکه شیعه و سنی که علیه همدیگر کار کنند، خائن هستند، اضافه کرد: اگر در توان داشتم با هر دو طیف به شدت برخورد می‌کردم تا از این تفکر داعشی جهان اسلام آسیب نبیند.

آیت الله نورمفیدی رفتار داعشی‌ها علیه مسلمانان را نمونه‌ای از تفکر آمریکایی انگلیسی برشمرد و تصریح کرد: چگونه می‌شود که یک گلوله از سوی داعشی‌ها به سوی رژیم غاصب صهیونیستی پرتاب نشد و همه گلوله‌ها در کشورهای مسلمان فرود آمد.

وی با انتقاد از وضعیت فاجعه بار دنیای کنونی، یادآور شد: همه مسلمانان در مقابل رسول اکرم (ص) وظیفه داریم تا سیره این شخصیت مهم جهان اسلام را به همه کشورهای جهان برده و معرفی کنیم تا همه ملت‌ها ایشان را به درستی بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان شعار «زن، زندگی، آزادی» که ساخته تفکر دشمنان بوده را یک دام دانست و بیان کرد: واقعاً فکر کرده‌اید کشوری که بمب به هیروشیما و ناکازاکی می‌اندازد، دلشان به حال زنان سوخته است.

وی با تأکید بر اینکه فقط پیامبر اکرم (ص) به زن جایگاه داد، افزود: در تاریخ به صراحت آمده است که در دوران جاهلی عرب، دختران زنده به گور می‌شدند و حضرت محمد مصطفی (ص) بود که برای دفاع از زنان وارد میدان شد و آنها را همانند مردان جزئی از جامعه بشری معرفی کرد و دست حضرت فاطمه (س) را می‌بوسید و به احترام او از جا بر می‌خواست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha