• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071006432
  • خبرنگار : 71588

پارلمان عربی، رژیم صهیونیستی را مسؤول یورش‌ها به مسجدالاقصی دانست

پارلمان عربی، رژیم صهیونیستی را مسؤول یورش‌ها به مسجدالاقصی دانست

پارلمان عربی اعلام کرد، مسؤولیت یورش‌ها به مسجد الاقصی برعهده رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان عربی، یورش نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک «سبسطیة» واقع در شمال غرب نابلس و بسته شدن منطقه باستانی آن به بهانه تامین امنیت برای یورش صدها تن از شهرک‌نشینان به این منطقه تاریخی طی مراسم اعیاد یهودی را محکوم کرد.

این پارلمان با صدور بیانیه‌ای همچنین یورش شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی به رهبری شخصیت‌های سیاسی افراطی و اجازه دادن به آنها برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز و هتک حرمت مسجدالاقصی به بهانه اعیاد یهودی با هدف تغییر موقعیت زمانی و مکانی مسجدالاقصی که تحت حمایت نیروهای رژیم اشغالگر انجام می‌شود را محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، تداوم یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی آن، احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان را تحریک می‌کند که یک‌چهارم ساکنان جهان را تشکیل می‌دهند و این امری ردشدنی است و اوضاع شهر قدس و اراضی اشغالی را به سمت تنش بیشتر و این منطقه را به سمت جنگ مذهبی سوق می‌دهد.

پارلمان عربی بر مخالفت قاطع خود با تلاش‌ها برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر قدس و تلاش‌ها برای یهودی‌سازی آن که با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل منافات دارد، تاکید کرد.

پارلمان عربی ضمن تاکید بر لزوم توقف تمامی اقداماتی که هدف آن تغییر وضعیت قانونی و تاریخی شهر قدس و مقدسات آن است، از جامعه جهانی خواست مسؤولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در قبال شهر قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن برعهده بگیرد و مانع تلاش‌های اشغالگران برای تبدیل این نزاع به جنگ مذهبی شوند و فوراً تمامی تجاوزات و نقض‌ها علیه مسجدالاقصی را پایان دهند.

این پارلمان در ادامه خواستار لزوم پیشبرد روند صلح عادلانه و فراگیر در منطقه خاورمیانه شد و بر موضع ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین جهت تشکیل کشوری مستقل به پایتختی شهر قدس بر اساس اصل راهکار تشکیل دو دولتی و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha