• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071006449
  • خبرنگار : 71660

وزیر دفاع سابق انگلیس: اوکراین باید جوانان را به خط مقدم اعزام کند

وزیر دفاع سابق انگلیس: اوکراین باید جوانان را به خط مقدم اعزام کند

وزیر دفاع سابق انگلیس ادعا کرد، کی‌یف در ضدحملاتش موفق شده و برای حفظ این موفقیت و اتمام کار، رئیس‌جمهور اوکراین باید جوانان بیشتری را به میدان نبرد اعزام کند.

به گزارش ایسنا، راشا تودی در گزارشی نوشت: طی فصل تابستان، نیروهای کی‌یف همزمان با اینکه در تلاش بودند تا دفاع روسیه را در هم بشکنند، خودشان در نهایت شکست خوردند و متحمل خسارات سنگینی شدند. طبق اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، تعداد نظامیان اوکراینی که از آغاز ضدحمله این کشور کشته‌ شده‌اند، از ۸۳ هزار نفر فراتر رفته است.

اما با این حال بن والاس، وزیر دفاع سابق انگلیس می‌گوید: نیروهای اوکراینی اگرچه به آهستگی اما با قاطعیت خودشان را با تاکتیک‌ها وفق داده‌اند، درس‌هایشان را آموخته‌اند و از تجهیزاتی که ما به آن‌ها داده‌ایم بهترین استفاده را برده‌اند و بدین ترتیب پیروزی کی‌یف قریب‌الوقوع است.

این وزیر دفاع سابق انگلیس در مطلبی برای روزنامه تلگراف نوشت: میانگین سنی سربازان اوکراینی در خط مقدم بالای ۴۰ سال است. متوجه هستم که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌خواهد جوانان را برای آینده نگه‌ دارد اما همانگونه که بریتانیا در سال ۱۹۳۹ و ۱۹۴۱ انجام داد، شاید وقت آن رسیده که اوکراین بسیج نیروهایش را مجددا ارزیابی کند.

این درحالیست که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه بیان کرد: چنین خسارات سنگینی در اوکراین نتیجه اعزام سربازان آموزش ندیده به حمله و کشتار بی‌منطق است و این اقدامات سوءاستفاده گرایانه غرب و دست نشانده‌هایشان در کی‌یف صرفا اوکراین را به سمت نابودی خود سوق می‌دهد.

بن والاس در ماه ژوئیه که در حال کناره‌گیری از سمت خود به عنوان وزیر دفاع انگلیس بود، طی گزارشی در پارلمان این کشور اذعان کرد: کشور ما و دیگر متحدان غربی، به جنگ اوکراین به چشم یک «لابراتوار جنگی» برای آزمایش تسلیحات و فناوری‌های جدید علیه ارتش روسیه نگاه می‌کنند.

بن والاس در ادامه ادعا کرد: هنگامی که امید با تجهیزات درست ترکیب شود، هیچ چیز مانع توقف اوکراین نمی‌شود و این مسئولیت ماست که این امید را زنده نگه داریم. ما شانسی برای پایان دادن به این کار (جنگ) داریم. ارتش روسیه در حال شکست است و اوکراین در این میان تاکتیک‌های جدیدی یاد گرفته تا بر میدان‌های ترسناک جنگ غلبه کند. ما باید تا پایان این جنگ از اوکراین حمایت کنیم؛ پس بیایید به وظیفه خود عمل کنیم و به این جنگ خاتمه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha