• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402071006496
  • خبرنگار : 50212

رئیس اوقاف تفرش:

ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است

ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است

ایسنا/مرکزی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش گفت: ماندگاری اثر وقف در جامعه از کارکردهای رسانه است.

حجت الاسلام حمید کرمی در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته وقف ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)و امام صادق(ع) گفت: در آیه ۹۲ سوره آل عمران آمده است: «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّیٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ؛ شما هرگز به مقام نیکوکاران و خاصان خدا نخواهید رسید مگر از آنچه دوست می‌دارید و محبوب شماست در راه خدا انفاق کنید و آنچه انفاق کنید خدا بر آن آگاه است.» بعد از نزول این آیه بسیاری از یاران پیامبر(ص) اموال خود را وقف کردند.

وی در ادامه، نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف را قابل توجه دانست و ادامه داد: رسانه گروهی در صورت رشد و توسعه می‌تواند از توان بالایی در فرهنگ‌سازی و شکل‌دهی به عقاید، باورها و عادت‌های افراد جامعه بهره‌مند شود.

کرمی ادامه داد: پیام‌های رسانه، محرک‌های پرقدرتی است که اگر با خصوصیات و مشخصات مخاطبان برخورد کند بیشترین و ماندگارترین اثرات را دارد. از این رو رسانه می‌تواند بیشترین اثرات را در وقف داشته باشد.

وی یکی از کارکردهای رسانه را ماندگاری اثر وقف در جامعه بیان و تصریح کرد: مردم باید با اثرات و نقش وقف در جامعه آشنا شوند.

رئیس اداره اوقاف با اشاره به ۱۹ عنوان برنامه در هفته وقف امسال که در سطح شهرستان تفرش پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان، افتتاح موقوفه تکیه بالای طرخوران، دیدار با خانواده قرآنی، تجلیل از خانواده شهیدان و جانبازان، برگزاری قرار دوازدهم و پخش ۵۰ بسته معیشتی، عطرافشانی امامزاده محمد(ع)، اجرای نیت موقوفه مرحوم حاج احمد قراگوزلو در درمانگاه روستای جفتان(عوائد زمین های کشاورزی روستای طریز آباد)، از جمله برنامه‌های این هفته است.

کرمی به عملکرد این اداره از ابتدای سال جاری در شهرستان تفرش اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۰۰ مورد بازدید میدانی، ۳۴ مورد ثبت و سندگذاری موقوفات، ۳۹ مورد نقشه برداری و تعمیر هفت رقبه انجام شده است. در مباحث حقوقی نیز یک حکم صادره و دو مورد اجرای احکام و در مباحث فرهنگی اجرای ۶۰ عنوان برنامه همانند آرامش بهاری، نشاط معنوی و ... انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف تفرش به فعالیت‌های این اداره در اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: در اربعین حسینی، این اداره با جذب خیرین توانست به موکب اوقاف استان مرکزی در عراق کمک های نقدی و غیر نقدی اهدا کند که ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد، یک تن و ۴۰۰ کیلو سیب زمینی، ۴۰۰کیلو قند و ۵ هزار ظرف یک بار مصرف از جمله این کمک ها بوده است.

وی با اشاره به تهیه ۷۱ بسته مهر تحصیلی ویژه دانش‌آموزان در سال جدید تحصیلی گفت: از سال گذشته تا کنون حدود ۵۰۰ مورد کمک به نیازمندانی که از نهاد ها و ارگان ها مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره معرفی شده بودند صورت پذیرفته و از ابتدای امسال نیز مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در طرح مودت توسط خیرین با کمک هیات امنای بقاع متبرکه جذب و در عملیات عمرانی امامزادگان هزینه شده است و نیز مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض نیز به صورت نقدی به نیازمندان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha