• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071006560
  • خبرنگار : 50549

تولیت آستان قدس رضوی:

عمل به یک آیه از قرآن انسان را متحول می‌کند

عمل به یک آیه از قرآن انسان را متحول می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر زمینه در افراد فراهم باشد، حتی عمل به یک آیه از قرآن نیز می‌تواند انسان را متحول کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی شامگاه ۹ مهرماه، در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم، تحت عنوان «تحفیظ نبوی» که در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال بهترین مخلوق خود را که از همه انبیاء، اولیاء و ملائک برتر است، برای هدایت بشریت مبعوث کرد.

وی با اشاره به حدیث قدسی در خصوص شخصیت پیامبر(ص) ادامه داد: در این حدیث خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود که عالمِ وجود را به خاطر تو خلق کردم که در این حدیث، معنای زیادی نهفته است. مقام پیامبر اسلام از ملائک مقرب نیز بالاتر است، چرا که در شب معراج به عرش قدم نهاد که جبرئیل نتوانست به آن قدم گذارد.

پیامبر اسلام(ص) تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خداوند با مبعوث کردن بهترین بنده خود برای هدایت بشر نشان داد که چقدر بندگانش را دوست دارد و برای انسان جایگاه والایی قائل است، لذا ما انسان‌ها باید قدر خود را بدانیم. همانگونه که خداوند مثل و مانندی ندارد، پیامبر اسلام(ص) نیز تمثیل بی‌مانندی و بی‌همتایی خداوند است و از آنجا که انسان نزد خداوند، گرامی است، خدا بهترین مخلوق خود را برای هدایت آن‌ها فرستاد است.

مروی بیان کرد: این پیامبر بی‌همتا، معجزه بی‌همتایی چون قرآن دارد، هر چند همه انبیاء الهی معجزه داشتند، اما معجزه آن‌ها مختص زمان خود بود و بعد از آن زمان، دیگر پیامی نداشتند، اما معجزه پیامبر(ص) برای همه اعصار و قرون، برای همه بشریت است.

وی تصریح کرد: قرآنی که در حال حاضر در دسترس ما قرار دارد، صورت نازل آن است، اما صورت عینی و حقیقی آن در روز قیامت آشکار خواهد شد، چرا که بشر گنجایش و ظرفیت آشکار شدن صورت حقیقی قرآن را ندارد و حیات حقیقی حیات ابدی است.

قرآن زنده کننده دل‌های بشریت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرآن زنده‌کننده دل‌های بشریت است و با اعجاز، بشریت را احیاء می‌کند. از میان مخلوقات، پیامبر(ص) توانست قرآن را تحمل کند، چرا که قرآن تجلی خداوند است. پیامبر(ص) ۶۰۰۰ بار تجلی خدا را تحمل کرد، اما حضرت موسی(ع) حتی یک بار هم نتوانست تجلی خداوند را در کوه تحمل کند.

مروی اظهار کرد: گرفتاری ما این است که در جوامع اسلامی قرآن حقیقتاً مهجور و مظلوم است که البته به برکت انقلاب اسلامی اقداماتی در خور ستایش قرآن انجام شده است و امروز فاصله جامعه ما با آموزه‌های قرآنی زمین تا آسمان است، چراکه جامعه قرآنی این حجم اختلاف، ۱۰ میلیون پرونده در دادگستری و تا این اندازه آمار طلاق ندارد. اگر زمینه در افراد فراهم باشد، حتی عمل به یک آیه از قرآن نیز می‌تواند انسان را متحول کند.

عمل به یک آیه از قرآن انسان را متحول می‌کند

در سایه قرآن می‌توان جبهه بزرگ حقانیت را گسترش داد

سردار علی مولوی، رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآن و عترت خراسان رضوی در ادامه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و تبریک هفته وحدت، بیان کرد: در سایه قرآن می‌توان بر دشمنان پیروز شد و جبهه بزرگ حق و حقیقت را گسترش داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مردمی متشکل از مدیران پیشکسوت انقلابی، افزود: در این ستاد، خصوصاً طی ۵ سال گذشته، اقدامات خوبی صورت گرفته است و در طرح «تحفیظ نبوی» توسط این ستاد مردمی، طی یک دوره ۸ ساله، ۴٠ نفر جوان و نوجوان زیر نظر استاد «حاج مهدی حسنی» به عنوان حافظ قرآن تربیت شدند و این محفل، پاسخ محکمی به اهانت‌کنندگان به قرآن در سوئد و آن‌ها که مقابل اسلام جبهه می‌گیرند، است.

مولوی اظهار کرد: فعالیت‌های مردمی قرآنی باید با حمایت مسئولان توسعه یابد، چرا که بیشتر مشکلات جامعه از بی‌توجهی به قرآن است و در این راستا نیز چهره‌های قرآنی  باید معرفی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha