• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071006649
  • خبرنگار : 50093

دبیر ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی خبر داد

برگزاری برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی با رنگ و بوی قرآنی

برگزاری برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی با رنگ و بوی قرآنی
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی گفت: با توجه به اهانت‌های تعمدی که از سوی کشورهای غربی به قرآن کریم صورت می‌گیرد، تلاش کردیم برنامه‌های هفته وحدت در خراسان رضوی بیشتر رنگ و بوی قرآنی داشته باشد تا پاسخی به اهانت‌هایی که به قرآن کریم شکل گرفت، داده باشیم.

یوسف مهربان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت تشکیل ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده که علت آن هم این بوده که بر اساس منابع اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر و بر اساس منابع شیعی ۱۷ ربیع سالروز ولادت حضرت محمد(ص) است، از همین رو جمهوری اسلامی ما بین این ۲ تاریخ را در ظاهر باعث اختلاف است را به عنوان هفته وحدت انتخاب کرده و آن را با وحدت امت اسلامی گره بزنند.

وی ادامه داد: هفته وحدت یک نمادی از تبلور مسئله اتحاد امت اسلامی است. وحدت امت اسلامی به این هفته منحصر نمی‌شود و در سایر ایام سال نیز میان اهل سنت و شیعه وحدت وجود دارد. لازم به ذکر است که در طول سال نیز برنامه‌های متعددی در اجتماعات شیعه و سنی شکل می‌گیرد. اگر دقت کنید در مناطقی که اهل سنت ساکن هستند مسئولان در تلاشند مشکلات این مناطق را حل کنند و هیچ تفاوتی در ارائه خدمات میان این مناطق با مناطق شیعه‌نشین وجود ندارد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی ادامه داد: شاید بتوان گفت مجموع اقداماتی که در قالب هفته وحدت شکل می‌گیرد، یک هدف نهایی دارد که هدف آن ناامید کردن دشمنان تفرقه‌انداز جامعه اسلامی است.

مهربان یادآور شد: ستاد گرامیداشت هفته وحدت با ابلاغ نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی بر عهده مرکز اسلامی خراسان رضوی گذاشته شده و از یک ماه پیش مقدمات تشکیل این ستاد و هماهنگی و هم‌افزایی نهادهایی که می‌توانند در هفته وحدت نقش‌آفرین باشند را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی با مسئولان و ۲۰ نهاد فرهنگی استان برگزار شده است. در کنار آن نشست‌های نخبگانی با علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاه برگزار شده و نقطه نظرات آن‌ها نیز احصا شده و سعی شده مجموعه برنامه‌هایی که در هفته وحدت برنامه‌ریزی شده شده از نظرات تمام عزیزان استفاده شود تا بتوانیم برنامه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی در بهترین شکل ممکن داشته باشیم.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته وحدت خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته وحدت خاطرنشان کرد: دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای اهل سنت، غبارروبی مزار شهدای اهل سنت، ۲۰ محفل محوری انس با قرآن کریم با حضور قاریان شاخص، نشست‌های متعدد علمای شیعه و سنی در تمام شهرهای تلفیقی از اهل سنت و شیعه و برگزاری شب شعر وحدت از برنامه‌های برگزار شده در هفته وحدت در خراسان رضوی است.

مهربان گفت: محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در روز شنبه ۸ مهر ماه، با حضور ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی، ائمه جمعه، مدیران و مدرسین، اساتید حوزه‌های علمی و جمعی از چهره‌های فعال فرهنگی و نخبانی با حضور استاندار و سایر مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال برخی از کشورهای غربی تعمدا اهانت به ساحت قرآن کریم را طراحی کرده بودند، تلاش کردیم برنامه‌های هفته وحدت بیشتر رنگ و بوی قرآنی داشته باشد. از همین رو عناوین مراسمات محوری را به نام قرآن کریم مزین کردیم و سخنرانان با موضوع قرآن به مسئله وحدت و مبانی وحدت و ضرورت آن پرداختند و تعداد محافل انس با قرآن را نیز افزایش چند برابری دادیم تا اهمیت جایگاه قرآن کریم در مسئله وحدت را به نمایش گذاشته و پاسخی به اهانت‌هایی که به قرآن کریم شکل گرفت، داده باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha