• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071006693
  • خبرنگار : 30147

فرماندار تاکید کرد

لزوم ایجاد انجمن حمایت از فرهنگ و هنر در تربت جام

لزوم ایجاد انجمن حمایت از فرهنگ و هنر در تربت جام

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تربت‌جام از این شهرستان به عنوان شهر آیین‌ها و فرهنگ نام برد و گفت: متأسفانه هنرمندان تربت‌جام که مهد موسیقی مقامی در کشور است از نبود مکانی برای کنار هم جمع شدن رنج می‌برند.

حسین جمشیدی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: قطعاً تشکیل انجمن حمایت از فرهنگ و هنر در تربت‌جام منشأ خیر خواهد بود.

وی با تقدیر از هنرمندانی که پیگیر شکل‌گیری انجمن حامیان فرهنگ و هنر در تربت‌جام هستند، اظهار کرد: حق هنرمندان این شهرستان نیست که جایی برای جمع شدن و تبادل نظر در کنار یکدیگر را نداشته باشند.

فرماندار تربت‌جام با تأکید بر اینکه هنرمندان در این جلسات و گفت‌وگو می‌توانند تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند، افزود: در وضعیتی که بستر شرایط مالی و اقتصادی سخت‌تر است، می‌طلبد سازمان‌های مردم نهاد در راستای حمایت، خدمت و کمک به اقشار مختلف جامعه شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۹۸ درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی می‌شود، اگر روزی بخواهیم تغییری را ایجاد کنیم باید به سمت کوچک‌سازی دستگاه‌های اجرایی و واگذاری آن به مردم برویم.

جمشیدی تصریح کرد: هر زمان که کارها به خود مردم واگذار شد نتیجه‌بخش و ثمربخش‌تر بود، قطعاً شکل‌گیری گردهمایی هنرمندان تربت‌جام و انجمن حمایت از حامیان فرهنگ و هنر را در شهرستان به فال نیک می‌گیریم.

وی با تأکید بر اینکه فرمانداری شهرستان آمادگی خدمت در راستای حمایت از جامعه فرهنگ و هنر این شهرستان را دارد، گفت: نبود مکان‌های فرهنگی و هنری در تربت‌جام یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان این شهرستان است.

فرماندار تربت‌جام افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی مطرح کردم مربوط به وضعیت دو پروژه نیمه‌تمام فرهنگی و هنری و پژوهشکده موسیقی بود که چندین سال است به دلیل عدم تخصیص اعتبارات نیمه‌تمام مانده است.

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر این دو پروژه مهم شهرستان تربت‌جام به نتیجه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha