• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071006763
  • خبرنگار : 50444

کمک ۲۱ میلیاردی یک خیر برای بهره‌مندی اهالی ۲۳۱ روستای خراسان شمالی از آب شرب

کمک ۲۱ میلیاردی یک خیر برای بهره‌مندی اهالی ۲۳۱ روستای خراسان شمالی از آب شرب

ایسنا/خراسان شمالی یک خیر کشوری با کمک ۲۱ میلیارد تومانی در بهره مندی ۱۰۹ هزار و ۳۵۵ نفر از جمعیت ۲۳۱ روستای خراسان شمالی از آب شرب، مشارکت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مشارکت بنیاد خیریه «حاج اکبر ابراهیمی» بزرگترین خیر آبرسان کشور در حوزه تامین آب شرب به روستاهای استان، شامل خرید و تحویل انواع لوله در سایزهای مختلف به شرکت آب و فاضلاب برای آبرسانی به ۲۳۱ روستا به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان می‌شود.

رضا نعیمی افزود: طی سه سال گذشته، این مشارکت در قالب قرارداد ۱۸ روستایی (روستاهای شهرستان های رازو جرگلان و مانه و سملقان)، قرارداد ۳۵ روستایی (روستاهای سطح استان) و قرارداد ۲۴روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین)، برای تامین آب شرب ۴۴ هزار و ۱۶۵ نفر به مبلغ هفت میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان منعقد و اجرا شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۵۷ روستایی (روستاهای سطح شهرستان اسفراین) و قرارداد ۵۰ روستایی (روستاهای سطح استان) به مبلغ ۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون در حال اجراست و همچنین قرارداد ۴۷ روستایی به ارزش چهار میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان نیز منعقد شده و پروژه در دست اقدام است.

نعیمی خاطرنشان کرد: در این قراردادها بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، نسبت به تهیه لوله و همچنین تهیه مخازن ذخیره آب شرب پیش ساخته اقدام کرده و آن را جهت اجرای عملیات پروژه های آبرسانی در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد داد.

وی گفت: حجم عملیات اجرایی در ۲۳۱ روستای فوق، شامل اجرای بیش از ۱۶۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع و ساخت ۲۶ باب مخزن ذخیره آب شرب پیش ساخته با ظرفیت ۱۳۷۰ متر مکعب است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه فعالیت‌های سقایی با مشارکت افراد نیکوکار و رفع حجم بزرگی از مشکلات موجود، خاطرنشان کرد: با ورود افراد خیر به حوزه تامین آب شرب، بخش زیادی از مشکلات روستاهای محروم رفع خواهد شد و با توجه به برخی تسهیلات تعیین شده برای مشارکت خیران آبرسان از جمله معافیت مالیاتی، تولید کنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنایع می توانند در عرصه جهاد آبرسانی و تامین آب پایدار روستاهای محروم مشارکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha