• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071006779
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار در پی درگذشت پدر شهیدان آذرآبادی حق

پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار در پی درگذشت پدر شهیدان آذرآبادی حق

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت مرحوم حاج حسن آذرآبادی حق، پدر بزرگوار شهیدان محمد، یعقوب و رضا آذرآبادی حق را تسلیت گفتند.

متن پیام حجت‌الاسلام آل‌هاشم و عابدین خرّم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم/ انالله و انا الیه راجعون

 کلمات عاجز از ایمان و ایثار انسان های بزرگ و وارسته ای است که فرزندان خود را با تربیتی عاشورایی به جبهه های عشق و جهاد اعزام کردند، در این میان سوره صبر و ایثار پدران آن دلاورمردان شهید که در راه والای آرمان های انقلاب و نظام اسلامی صبور بودند و ثابت قدم ماندند بر تارک تاریخ پر افتخار این خاک پاک خواهد درخشید.

خبر درگذشت مرحوم حاج حسن آذرآبادی حق پدر شهیدان والامقام « محمدو یعقوب ورضا آذرآبادی حق » موجب غم و اندوه فراوان گردید.

این پدر فداکار با تربیت عاشورایی خود الگویی ماندگار و ارزشمند برای همیشه در این سرزمین است که نام نیک آنها برای همیشه در دفتر افتخارات ملت ایران ماندگار خواهد بود.

اینجانبان با ادای احترام به مقام صبر و ایمان این پدر والامقام، فقدان آن مرحوم را به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، خانواده محترم آذرآبادی حق و همه بازماندگان خصوصاً اهالی شهیدپرور خطه آذربایجان تسلیت عرض نموده و برای روح آن عزیز سفر کرده رحمت واسعه الهی و همنشینی با ائمه معصومین علیه السلام از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

حاج «حسن آذرآبادی‌حق» پدر بزگوار شهیدان یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی‌حق شامگاه دیروز، یکشنبه در 96 سالگی دار فانی را وداع گفت و در بهشت برین میهمان فرزندان شهیدش شد.

پیکر مرحوم حاج حسن آذرآبادی‌حق فردا، سه شنبه از ساعت 10 از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز تشییع و پس از انتقال به وادی رحمت، در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده خواهد شد.

یعقوب آذرآبادی‌حق که متولد پانزدهم اسفند 1338 تبریز بود، در پنجم اسفند 1362 در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد اما اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه بعد از 35 سال و در سال 1397، پیکر مطهرش شناسایی و پس از انتقال به تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برادرش، رضا هم که متولد پنجم اردیبهشت 1341 تبریز بود، در همان عملیات و به فاصلۀ دو روز، یعنی هفتم اسفند 1362 شربت شهادت را نوشید اما تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

محمد، کوچک‌ترین برادر این شهدا که متولد دهم خرداد 1343 تبریز بود، اما حدود چهار ماه قبل از یعقوب و رضا، یعنی در دوم آبان 1362 در منطقۀ پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمده بود. مزار مطهر این شهید نیز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha