• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071006794
  • خبرنگار : 71592

افزایش چشمگیر تعداد مشتری‌های تسلیحات و برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی

افزایش چشمگیر تعداد مشتری‌های تسلیحات و برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی

داده‌های رسمی وزارت امنیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تعداد کشورهایی که این رژیم به آنها تسلیحات و برنامه‌های سایبری صادر می‌کند به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت، افزایش صادرات تسلیحات به کشورهای عضو توافق ابراهیم و جنگ اوکراین دلیل این افزایش است که کشورهایی را در اروپا و ناتو مجبور کرد بیشتر برای خرید تسلیحات سرمایه‌گذاری کنند.

پیش بینی می‌شود در پی فروش سامانه رهگیر موشکی دوربرد «ختس ۳» به آلمان به قیمت ۳.۵ میلیارد دلار، صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی در سال جاری به رکورد دیگری برسد.

براساس داده‌های وزارت امنیت رژیم صهیونیستی، تعداد کشورهایی که این وزارتخانه فروش هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای کوچک به آنها را تأیید کرده طی سه سال اخیر ۴۰ درصد افزایش یافته است و از ۴۰ کشور به ۵۶ کشور در سال گذشته رسید.

همچنین تعداد کشورهایی که مهمات به آنها صادر شد از ۴۲ کشور به ۶۱ کشور افزایش یافت. در واقع ۴۵ درصد افزایش داشت. تعداد کشورهایی هم که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی، آموزش و هدایت نیروهای آنها را تصویب کرد نیز از دو کشور به ۱۷ کشور افزایش یافته است. در عین حال تعداد کشورهایی که مجاز به فروش سیستم‌های اطلاعاتی و سایبری هستند ۲۵ درصد افزایش یافت و از ۶۷ کشور به ۸۳ کشور در سال گذشته رسید.

روزنامه هاآرتص نوشت، تعداد کشورهایی که در سال گذشته مجوز فروش تسلیحات و برنامه‌های سایبری رژیم صهیونیستی را دریافت کردند حدود ۱۰۰ کشور بود؛ اما این تعداد احتمالاً بسیار بیشتر است، زیرا رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ کشور را از نیاز به دریافت مجوز بازاریابی برای برخی از فناوری‌های نظامی مستثنا کرده است.

وزارت امنیت رژیم صهیونیستی سال گذشته بازاریابی فناوری در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای کوچک را در ۱۴۵ کشور و بازاریابی فناوری در حوزه اطلاعاتی و سایبری را در ۱۲۶ کشور تصویب کرد.

پس از اینکه ایالات متحده شرکت‌های سایبری تهاجمی NSO و Candero را در لیست سیاه قرار داد، تعداد کشورهایی که برنامه‌های سایبری تهاجمی رژیم صهیونیستی در آنها اجازه عرضه به بازار را دارند به ۳۷ کشور کاهش یافت؛ اما وزارت امنیت این رژیم از افشای نام این کشورها خودداری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha