• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۵:۰۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402071006876
  • خبرنگار : 71584

مصیبت‌بارترین تأثیر «شیشه» بر مغز

مصیبت‌بارترین تأثیر «شیشه» بر مغز

یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش به مصرف مواد، باورهای نادرست و رایج است؛ باورهایی که دهان به دهان گشته و به صورت یک مبنای فکری زندگی فرد عمل می‌کنند و زندگی افراد را به بیراهه می‌کشانند.

به گزارش ایسنا، انسان به آنچه که باور دارد عمل می‌کند. باورهای ما یعنی نگرش ما به یک موضوع و پنجره‌ای که از آن به همه چیز نگاه می‌کنیم. باورهای ما به مصرف مواد یعنی مثبت یا منفی دیدن آن؛ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که باورهای شما در مورد مصرف مواد اعتیادآور چیست؟. در ادامه این گزارش به برخی از باورهای نادرست نسبت به مصرف مواد مخدر اشاره شده است:

«می‌شه تفننی مصرف کرد»

روند وابستگی به مواد اعتیادآور از مصرف تفریحی و گاه‌گاهی شروع می‌شود. بررسی سابقه مصرف مواد در بیشتر بیمارانی که تحت درمان قرار دارند نشان داده که این افراد سخت بر این باور تأکید داشته‌اند که هرگز کسی با مصرف تفریحی معتاد نخواهد شد.

«مصرف شیشه توان و انرژی انسان رو زیاد می‌کنه»

این باور که با مصرف شیشه می‌شود به شادی و نشاط دست یافت، ناشی از تجربه اولین مصرف است که مدت زیادی این شادی کاذب طول نمی‌کشد و بعد از چند بار مصرف، فرد مصرف‌کننده تبدیل به فردی عصبی و غم‌آلود خواهد شد که نیازمند درمان‌های روانپزشکی است؛ درمان‌هایی که ممکن است حتی سال‌ها طول بکشد و شاید بیمار هرگز به شرایط پیش از مصرف شیشه برنگردد.

«همه مصرف می‌کنن و این یک کار طبیعیه»

به نظر می‌آید بسیاری از افراد با تعمیم دادن رفتاری که خودشان به آن خو کرده‌اند به مصرف خود مشروعیت می‌دهند یا این که خودشان را آرام می‌کنند. این باور چگونه می‌تواند در اعتیاد فرد نقش داشته باشد؟ بسیاری از افراد به این باور هستند که همه مصرف می‌کنند و این یک کار طبیعی است. این افراد نمونه‌هایی از افراد مشهور یا ثروتمند را به عنوان مصرف‌کننده مواد مطرح می‌کنند و با این باور که همه مردم در هر صنف و طبقه‌ای به عنوان تفریح، مواد مصرف می‌کنند و این یک رفتار همه‌گیر است، به خود مجوزی برای مصرف مواد می‌دهند.

«با مصرف مواد اعتماد به نفس بالا می‌ره»

این باور رایج در میان بیشتر مصرف‌کنندگان مواد وجود دارد که اگر کسی به مشکلی گرفتار شود با مصرف مواد توانایی رو به رو شدن با مشکل را پیدا می‌کند و به راحتی می‌تواند آن را حل کند. برای نمونه فردی که توانایی صحبت کردن در میان جمع را ندارد یا این که نگران مورد تمسخر واقع شدن در جمع است با مصرف اندکی مواد می‌تواند بر این ترس غلبه و با اعتماد به نفس بالا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند.

«ورزش نمی‌ذاره کسی معتاد بشه»

بعضی از مهارت‌ها در افراد منجر به ایجاد غرور غیر معمول می‌شود که آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ برای نمونه فردی که ورزشکار است، همواره باور دارد که قدرت بدنی و توانایی او با دیگران فرق می‌کند؛ پس هرگز اعتیاد او را تهدید نمی‌کند و این درحالیست که در میان افراد مصرف‌کننده مواد اعتیادآور که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند کسانی دیده شده‌اند که ورزشکار بوده و تا مراحل قهرمانی نیز پیش رفته‌اند. این افراد به این نکته واقف نبودند که هیچ کس از اعتیاد در امان نیست و تنها دارا بودن مهارت کافی است که انسان را در برابر اعتیاد ایمن کند و نه ورزشکار بودن.

«من معتاد نمی‌شم»

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با دیگران فرق دارند؛ خود را در برابر اعتیاد مصون می‌دانند؛ حتی به این نکته تأکید می‌کنند که در خانواده‌شان یک فرد معتاد وجود ندارد. کسی که چنین باوری به اعتیاد دارد یکی از تکان‌دهنده‌ترین باورها را با خودش به یدک می‌کشد؛ باوری که فرد را در قالب غرور و تعصب زندانی می‌کند.

«شیشه اعتیاد نداره»

تصور عموم مردم از اعتیاد تنها به دانسته‌های آنان در مورد مصرف مواد مخدر مانند تریاک یا هروئین محدود شده است. نشانه‌هایی مانند درد بدن و ریزش آب از بینی همراه با اسهال و استفراغ به عنوان علائم خماری شناخته شده، اعتیاد را تداعی می‌کند و فرد معتاد را کسی می‌دانیم که چرت می‌زند و یا در گوشه‌ای از خیابان در کنار زباله‌ها زندگی می‌کند. اما باید گفت بازار فروش و عرضه مواد اعتیادآور بسیار هوشمندانه عمل می‌کند و با توجه به نیاز نسل جدید مصرف‌کنندگان، مواد جدیدی به این بازار وارد شده که با شعار اعتیادآور نبودن، شادی و انرژی ایجاد می‌کند.

ورود شیشه با توجه به نیاز جوانان برای کسب انرژی و شادمانی تبلیغ شده است و قاچاقچیان مواد با این شعار که شیشه حاوی مورفین نیست، پس اعتیادآور هم نیست، مصرف آن را تبلیغ می‌کنند متاسفانه بسیاری از افراد ناآگاه، خواسته یا ناخواسته در دام این ماده محرک گرفتار می‌شوند. در حالی که شیشه شخص را در وضعیتی قرار می‌دهد که تمایل به درمان ندارد و شاید این مصیبت‌بارترین تأثیر شیشه بر مغز باشد که درمان و پیگیری این افراد را مشکل کرده است.

افراد مصرف‌کننده شیشه، بعد از اندک زمانی انتهای اعصاب مغزشان تحلیل رفته و مغز نمی‌تواند روند طبیعی خود را داشته باشد و بیمار فقط به خاطر ترس از عوارض ترک شیشه که مربوط به کارکرد ضعیف مغز است، آن را مصرف می‌کند و دیگر لذتی از مصرف شیشه نمی‌برد. در واقع اعتیادآورترین ماده در کشور که درمان آن نیز بسیار دشوار است، شیشه بوده و معتادان به شیشه، پاسخ درمانی کمتری دارند.

«می‌شه با کمی مواد حس خوبی داشت»

برخی افراد بر این باورند که مصرف اندکی مواد به صورت کنترل شده می‌تواند به آنها لذت کافی دهد. این باور تقویت‌کننده این رفتار است که می‌توانید مواد را همانگونه که می‌خواهید مصرف کنید. در واقع این شما هستید که بر میزان مصرف خود قدرت دارید. در حالی که مواد اعتیادآور به زودی قدرت تصمیم‌گیری فرد مصرف‌کننده را سلب می‌کند و دیگر او نیست که میزان مصرف را تعیین کند.

به خاطر داشته باشید که اعتیاد به هر نوع مواد، در ابتدا با تجربه بسیار لذت‌بخشی همراه است تا آنجا که شخص باور می‌کند، می‌تواند مواد را به صورت کنترل‌شده مصرف کند و از تجربه‌های لذت‌بخش آن برخوردار شود، غافل از این که مصرف حتی مقدار کم مواد مخدر یا محرک، ساختمان مغز و کارکرد آن را تخریب می‌کند.

مصرف شیشه مورفین را پاک می‌کنه

به دنبال این فریب تبلیغاتی که مصرف شیشه به پاک کردن تریاک یا مواد مخدر دیگر کمک می‌کند، فروشندگان، مصرف شیشه را به مصرف‌کنندگان مواد مخدری مانند تریاک یا هرویین و کراک توصیه می‌کنند. لذا برخی معتادان به تریاک و سایر مواد مخدر به مصرف شیشه روی آوردند تا به وسیله آن از خماری ترک مواد مخدر نجات پیدا کنند. نتیجه این تصمیم ناآگاهانه نه تنها منجر به درمان اعتیاد به ماده مخدر نمی‌شود، بلکه فرد به دو اعتیاد خطرناک مبتلا می‌شود.

مصرف همزمان تریاک و شیشه خطر سکته‌های مغزی و قلبی را به شدت افزایش می‌دهد و بسیاری از افرادی که همزمان به مصرف این دو ماده وابسته شدند، عوارض سنگین‌تری را تجربه می‌کنند و در عین حال درمان اعتیاد آنها بسیار سخت‌تر است.

«با مصرف شیشه لاغر می‌شی و پوست شفاف پیدا می‌کنی»

ترویج دروغ بزرگی مبنی بر شفاف‌سازی پوست و تناسب اندام با مصرف شیشه از دیگر فریب‌هایی است که فروشندگان در مورد مصرف شیشه می‌گویند. در صورتی که شیشه با تحلیل عضلات و اندام‌ها، پیر کردن چهره و چروکیده کردن پوست و بی‌اشتهایی عصبی و بیمارگونه، در زیبایی و تناسب اندام نقشی ندارد. جوانان نیاز دارند توسط دیگران تایید شوند، گاهی لاغر شدن و زیبا شدن مهم‌ترین خواسته آنها از زندگی است.

بازار مواد به نیاز جوانان به خوبی واقف است و با تبلیغات در این زمینه تلاش می‌کند گروه جدیدی را به مصرف‌کنندگان مواد اضافه کند.

«شیشه تمرکز و انرژی رو زیاد می‌کنه»

افرادی که بر این باور هستند که شیشه توان ذهنی را افزایش می‌دهد، حافظه را تقویت کرده و منبع تامین انرژی است، از ماهیت این افزایش انرژی غافل‌اند و نمی‌دانند که شیشه انرژی‌های ذخیره شده بدن را به یکباره تخلیه می‌کند و با از دست رفتن قدرت تمرکز، تخریب حافظه و اختلال حواس در اثر تخریب قشر مغز، مرگ فرد را نزدیک می‌کند.

«شیشه عارضه جدی نداره و نسبت به سایر مواد کم‌خطرتره»

تصور اشتباه بسیاری از افراد در مورد مصرف شیشه کم‌ضرر دانستن آن نسبت به مواد دیگر است. این گروه معتقدند مصرف شیشه تنها با ایجاد انرژی همراه است. از سوی دیگر طبق شواهد زنده‌ای که در مراکز درمانی از مصرف‌کنندگان شیشه وجود دارد، عوارض جدی مصرف شیشه عبارتند از اختلال در خواب، اختلال عملکرد دریچه پروستات، آسیب‌های کبدی و پوستی، عفونت روده، تضعیف قوای جنسی، توهم، هذیان، پرخاشگری، جنون، مشکلات گفتاری و مشکلات حافظه، بیماری‌های دهان و دندان، توهم حس حشره و... و از همه مهم‌تر عوارض جدی روانی و جنون‌آمیزی که منجر به قتل‌ها و خودکشی‌های بسیاری می‌شوند. آیا این همان شیشه کم خطری است که عوارض جدی ندارد؟.

«ترک اعتیاد آسونه»

از دیدگاه کسانی که هنوز اعتیاد را نمی‌شناسند، ترک اعتیاد بسیار آسان و هر زمان امکان‌پذیر است. همین باور، اقدام به درمان را به تأخیر می‌اندازد. طول دوره وابستگی به مواد، از زمان آغاز مصرف مواد که مرحله مصرف تفریحی است تا اعتیاد به معنای مصرف روزانه و منظم در هر فرد فرق می‌کند.

این مراحل گاهی آنقدر آهسته طی می‌شود که فرد نمی‌داند در مرحله‌ای از وابستگی قرار گرفته است؛ به همین جهت با این تصور که هر وقت بخواهد می‌تواند ماده را کنار بگذارد و به راحتی ترک مصرف کند، همچنان به مصرف ادامه می‌دهد، غافل از اینکه با اولین تلاش برای ترک درمی‌یابد که با مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی زیادی رو به رو می‌شود که بدون هدایت یک متخصص امکان مواجهه با آن وجود ندارد.

ترک اعتیاد مرحله‌ای پیچیده و سخت است که نیاز به سال‌ها تلاش برای برگشت به زندگی طبیعی دارد. فرد در حال درمان اعتیاد، با موانع متعددی رو به رو خواهد شد که در صورت عدم آگاهی به آنها، بارها بازگشت به مصرف خواهد داشت که او را نسبت به درمان بی‌انگیزه و ناامید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۰۸:۰۴

کی.گفته شیشه خوبه نابود می‌کند آدم را

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۷:۵۶

من گفتم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۰۹:۴۸

خب همه ایناروگفتیدولی واقعاهستن کسانی که دیگه به آخرخط رسیده اندومیخوان ترک کنن ولی بااین هزینه های کمپ که سرسام آوره وخانواده هاواقعاتوان پرداختشوندارن واقعادولت بایدبراشون کاری کنه جوونای مثل دسته گل دارن نابود میشن دولت باید حمایت کنه وکمکشون کنه متاسفانه چه دختروچه پسردرگیرن من یه مادرم وقتی میبینم یامیشنوم جیگرم میسوزه توروخدا به دولت بگید که کاری انجام بدن

avatar

لعنت خدا برکسی که این ماده سنتی وصنعتی رو داخل ایران وبچهای مردم رو با افکار غلت فقط بخاطر پول ومال هرچند اگر گنج قارون هم پارو کنه چون بادآورده بادم میبره بخاطرمنافع شخصی جونای مردم به این بلای خانمان سوز....غافل ازاینکه عزیزای خودشون قبل از هرکس دیگری به این بلا دچار میشن .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۱:۰۴

موادسفیدبسیارخطرناک است ازجوناخواهش دارم حتی واسه یه بارم شده امتحان نکنن چون فقط کافیه یه بار بزنی یعنی دیگه دودمانت به باد میره اصلنم نمیشه ترکش کنی یعنی خییییلی سخته ترک کنی من ایناروازروتجربه دارم میگم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۱:۰۴

موادسفیدبسیارخطرناک است ازجوناخواهش دارم حتی واسه یه بارم شده امتحان نکنن چون فقط کافیه یه بار بزنی یعنی دیگه دودمانت به باد میره اصلنم نمیشه ترکش کنی یعنی خییییلی سخته ترک کنی من ایناروازروتجربه دارم میگم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۷:۱۰

واقعا شیشه مخربه از هر کسی که این متن رو ميخونه می‌خوام اگر کسی اطرافش هست که مصرف می‌کنه به هر طریق تا دیر نشده‌ برای درمانش اقدام کنه برادر من بعد از چند سال مصرف و البته کمپ و درمان‌های مختلف و آسیب زیاد به ما و زندگی ما حالا تو آسایشگاه بستریه و دیگه قابل نگهداشتن در منزل نیست و خدا میدونه چه زندگی جهنمی و تلخی داریم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۰۰

نمیدونم چیکار کنم‌ تک تنهام هیچ کسی ندارم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۱:۰۰

نمیدونم چیکار کنم‌ تک تنهام هیچ کسی ندارم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۷:۴۴

سلام. تشکر میکنم بخاطر مطالب خوب و مفیدی که تهیه کردید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۸:۱۰

گول.شیشه.نخورین‌نگین‌شادی.میاره‌غم‌میاره‌بدبختی‌میاری‌شادی‌خوددخانوادد‌اگه‌روبه‌شیشه.بیاری.بسم.الا‌تمام

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۱۸:۳۴

عالی باتشکرازتک تک راهنماییتون

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۱:۱۱

ترک اعتیاد علی التصوص اعتیاد به قرص و شیشه ، مرگ است و مرگ است و مرگ، قرص های پیش پا افتاده ای مثل باکلوفن که در داروخانه ها بصورت آزاد و بدون نسخه به فروش میرسد چنان اعتیادی دارد و چنان وابستگی شدیدی در انسان ایجاد میکند که در صورت عادت و وابستگی به این قرص و ترک آن، فرد تا آخر عمر دچار افسردگی بسیار شدید و مزمن میشود که حتی انگیزه حرکت کردن و تکان خوردن در منزل را از وی سلب میکند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۱:۴۲

درود،تنها چالشی است که متخصص روانشناسی کاری ازشون ساخته نیست،وتنها یک معتاد ترک کرده شایدبتواند همراه خوبی در زمان درمان باشد،جمعیت احیای انسانی کنگره شصت یکی از قویترین تشکیلاتی است تابه امروز درزمینه درمان مصرف کنندگان مواد مخدر عمل کرده .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۱:۴۲

درود،تنها چالشی است که متخصص روانشناسی کاری ازشون ساخته نیست،وتنها یک معتاد ترک کرده شایدبتواند همراه خوبی در زمان درمان باشد،جمعیت احیای انسانی کنگره شصت یکی از قویترین تشکیلاتی است تابه امروز درزمینه درمان مصرف کنندگان مواد مخدر عمل کرده .

avatar

خبرنگار و دبیر محترم، واقعا اگر شما اعتیاد و سوءمصرف مواد (چه محرک وچه مخدر) داشته باشید ، بعداز خواندن این گزارش کورسوی امیدی به رهایی میتونید داشته باشید ؟! واقعا متاسفم...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۶:۲۳

احسنت توی مقاله فقط گفته نمیشه ترک کرد این چه مقاله ایه که امید را از یک مصرف کننده میگیره در حالیکه همیشه انسان میتونه با اراده و حمایت کارهای خارق العاده انجام بدهد و فقط و فقط مرگ چاره نداره...هر چیزی در این دنیا راه چاره نداره فقط راهشو باید پیدا کنه ...خدا خودش راه رو حتی برای گناهکارترین آدمها باز گذاشته که برگردن و توبه کنن چطور یک انسان با نوشتن یک مقاله خواسته بگه که راه برگشت وجود نداره... ترک شیشه سخت هست اما غیرممکن نیست تو این دنیا محال فقط برای مرگ قطعی هست ...

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۶

خانمان سوز بقول بزرگان انجمن چه درمنزل چه دربیرون کارتون خابو آواره است هرمصرف کننده ای ای کاش عاقبتش رابدونن تا هرگزطرفش نرن تاآخرعمرفکرشون مریض میشه حتابعدترک بهتر فکرشم نکنید مانع بشیدبزرگ مردان دولت میتونید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۲:۰۸

سلام شوهر من شیشه می کشید و الان فوت شده و همه چیز را از نزدیک دیدم تمام این حرفها دروغه و شیشه خیلی زود نابودت میکنع

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۲:۳۹

مار سمی،،،سیاه، سفید، نداره.مواد از هر نوع، وهرگونه.ودر هر جا،وبه هر شکل که.مصرف شود خطرناک،وگاهی اوقات صدمات غیرقابل جبران برای شخص وخانواده ها را به دنبال دارد.فقط نه... مخلص همه شما سید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۲:۴۷

محبت و عاطفه اصلی ترین دلایل هست که متاسفانه جوانان رو به اعتیاد سوق میدهد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۲:۵۳

سلام تمام اطلاعاتی که در این خبر ذکر شده متاسفانه حقیقت محض است بنده تا یکسال پیش مصرف کننده شیشه بودم و ترک کردم و هنوز چهره ام نمایانگر تخریب زیاد مواد است شیطان را لعنت کنید و از فروشنده و مصرف کننده مواد دور شوید اگر این قدرت دور شدن را نداشته باشید مرگ به شما بسیار نزدیک میشود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۳:۵۶

زنده باد انجمن معتادان گمنام

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۱:۱۵

این حرفهای که فرمودیدکاملا تایید میکنم لما متأسفانه هر۱۰نفر۳تاش مصرف کننده شیشه شده وازهر۱۰نفرهم ۹ونیم نفرتریآک

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۱:۲۱

عالی بود و دقیقا درسته

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۲:۵۹

این بیماریی خدایی خانمانسوز هست

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۳:۳۰

خدا لعنت کنه منو که تو دامش افتادم فقط خودمم که باید خودمو شکست بدم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۳:۵۵

چرا دولت اقدام جدی برای مقابله با شیشه انجام نمیده فروشنده های خرد به راحتی فعالیت می کننده و به راحتی در دسترسه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۵:۴۸

ارسطو میگه زمانی تعادل روان در فرد محقق میشه که فرد در جامعه ای عدالت محور رشد پیدا کرده باشه دانش آموزی که پدرش پزشک ،سرهنگ ،وکیل از سوی معلم مورد توجه ویژه قرار میگیره و معلم ناخواسته بی عدالتی استارت می‌کنه تا جوون برای اشتغال متوجه میشه بدون عوامل ضد عدالت یا همون پارتی بازی هیچ شانسی نداره و....

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۷:۳۴

هر چیزی که در باره شیشه نوشته همش درست و صحیحه خودم گرفتار این لعنتی بودم و به لطف و کمک خداوند بزرگ نجات پیدا کردم ما چیزی به عنوان مصرف تفننی توی بخش اعتیاد نداریم با مواد مخدر نباید شوخی کرد مواد مخدر اوایل مهربونه اما بعد از مدت کوتاهی یه دیوه که تا مغز استخون ادمارو نخوره و به کام مرگ نزدیکشون نکنه ول کنشون نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۳۷

من به عنوان فردی که 21 سال است شیشه مصرف می‌کند میخوام بکسانی که هنوز مواد مصرف نکردن بگم که نکنید اخرش مرگ و زندان و تباهی و سیاهی هست ما وضعمون خوب بوده که هنوز سره پا هستیم ولی اگر شیشه تو زندگیم نبود الان نصف تهران برای من و بنام من بود اما نیست نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۸:۳۶

واقعا به نکته خوبی اشاره کردید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۴۶

سلام ممنون از یاد آوری مشکلات مصرف مواد.... کافیه انسان چشمان خودش باز کنه و افراد کارتون خواب و مصرف کننده مواد در سطح شهر ببینه که نمیتونند دیگر کنار خانواده زندکی راحتی داشته باشند.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۵۱

شیشه آدم رو به معنای واقعی کلمه به خاک سیاه مینشونه بلاهائی سر آدم میاره که آدم توی کابوس هاش هم ندیده اینو کسی میگه ۱۲ساله داره مصرف میکنه دندون هام همه ریختن دچار ناراحتی اعصاب شدید شدم توانایی هیچ کاری رو ندارم این عوارض مخرب که درمورد شیشه میگن همش سر آدم میاد اگه مصرف کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۹:۴۱

آقا چه پول داری چه بی پول هیچ وقت طرف مواد نرو که اگه دهن زدی دیگه دست از سرت بر نمی ذاره از ما گفتن بید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۹:۴۲

باعرض سلام وخسته نباشیدازاگاهی درموردموادمخدر خانمان سوزتشکرمیکنم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۰۵

سال هاست فقط شعار میدن چرا افراد خلافکار خیابان شوش شرقی بین چهارراه شهرزاد و میدان شوش دستگیر نمیشن طرف با خانواده اش بیست ساله مواد میفروشن چرا ازاد هستن؟فقط چهارتا معتاد میگیرن میگن اقدام کردیم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۵۴

باسلام و خداقوت خدمت عوامل سایت تنها راه درمان اعتیادبه انواع موادمخدر ازجمله شیشه کنگره ۶۰ میباشد که قریب به ۴۰۰۰ درمان شده شیشه ای بدون بازگشت دارد،درمان در کنگره ۶۰ یعنی که شخص اگر در لابراتوار شیشه باشد بدون هوس و وسوسه راحت بخوابد. دوپامین بصورت طبیعی ۴واحد در بدن تولید میشود و شیشه باعث میشود که ۱۱ واحد در بدن دوپامین تولید شود و انرژی که شخص قرار است بصورت طبیعی در ۱ هفته دربدن بسوزاند را در مدت ۷۲ساعت میسوزاند و درواقع انرژی خودمان را سوبله از بدنمان بیرون میکشد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۶

چطور میشه کسی که ترامادول مصرف کرده رو ترک داد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۵۶

الهی‌هیچ‌کس‌درگیر‌مواد‌نشه.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۱:۰۹

علت اینکها دولت ومسئولین نمیتونن مواد مخدر ازجمله شیشه رو ریشه کن کنن چیه؟ یعنی واقعا قدرت وتوانش رو ندارن؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۱:۳۷

سلام برادر من چند سال درگیر مصرف مواد سفید هست وزندگی مادرم وخودش ومارا نابود کرده کاش به جای این حرفها هرچی فروشنده مواد بود را اعدام می کردن که دیگه کسی طرف مواد نره

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۰۸

من تجربه کردم شیشه میکشیدم خانومم طلاق گرفت دوتا پسر دارم الان ۳ساله پاکم میرم جلسه خداروشکر نجات پیدا کردم ولی خانومم رفت زندگیم خراب شد مواد مخدر سریع ترین چیزی که دودمان آدمو خرابه باد میده خدارو شکر باجلسه آشنا شدم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۱

آقا از این حرفها ..کسانی که مصرف میکنن همه بلدن شد تا بحال به کسی کمک کنید من به چند نفر رو زدم کمکم کنه ولی چی شد ول کنید بابا

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۲

من خودم قربانی این نوع مواد بودم و سالها درگیرش بودم هر فردی که معتاد این مواد میشود همان شیشه راهکارهای اصولی را باید پیش برد کاری ندارم که دولت میتواند یا نمیتواند جلوی این مواد فروشان را بکیرد باید از ریشه درمان شود هم فرد معتاد هم فروشنده ی مواد یکبار بیان از افرادی که مبتلا بودن و ترک کزدن راهکار گیرن شاید جواب داد....!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۶:۵۱

سلام خسته نباشید مطالب بالا خیلی مفید و مهمه ای کاش تو کلاس های مدرسه هم آموزش لازم رد به دانش آموزان بدهند درضمن از همه عزیزان دل خانواده‌ها خواهش میکنم لب به هیچگونه موادی نزنن کافیه فقط یبار امتحان کنی دیگه تا آخر عمر بدبختی و بیچارگی دنبالت میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۷

خدالعنت کنه بانی این مواد را خانمان سوزه الان که دیگه مد شده توخانواده ها دخترخانما قلیون شارجی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۲۱

مطالب خوب و آموزنده بود .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۳۸

هر چیزی که نشئگی داره و کله رو داغ میکنه اعتیاد داره خماری هم داره

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۲

سلام هرموادی که میزنی فقط دکتر نرو ومتادون نخور کمپ بعدش انجمن معتادان گمنام این تجربه هست خواستم ترک کنم هفت سال مواد که بود متادون هم اومد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۱۸

خوب چرا راه حلی برای جمع آوری مواد نمی‌دین چرا کراک جمع شد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۵۵

سلام من ۲۴ سالمه ۷ ساله شیشه مصرف میکنم بخدا نمیتونم ترک کنم هرکاری میکنم نمیتونم تاحالا هم کمپ نرفتم و هیچ اذیت آزاری نداشتم برایه کسی کمکم کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۵۵

سلام من ۲۴ سالمه ۷ ساله شیشه مصرف میکنم بخدا نمیتونم ترک کنم هرکاری میکنم نمیتونم تاحالا هم کمپ نرفتم و هیچ اذیت آزاری نداشتم برایه کسی کمکم کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۰:۵۸

سلام من ۲۴ سالمه ۷ ساله شیشه مصرف میکنم بخدا نمیتونم ترک کنم هرکاری میکنم نمیتونم تاحالا هم کمپ نرفتم و هیچ اذیت آزاری نداشتم برایه کسی 😔😔 کمکم کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۲:۱۰

من ترامادول و شیشه مصرف داشتم خوشبختانه چون برای شیشه توجیح و دلیل نداشتم وابستگیم هم دردرجه اول ترامادول بود بعد هشت سال ناگهانی دیگه نکشیدم کمی اذیت شدم رفتم مشاوره ایشون برای اینکه لغزش نکنم مصرف قرصو زیاد کرد برام بعد دوماه دیگه بهش فکرهم نمیکردم پنجساله قرص زیر نظر مشاوره الان روزی یدونه متادون میخورم متاسفانه شیشه رو راحت ترک کردم اما مسبب اینکه تا اهر عمر یدونه متادون باید بخورم عذابم میده تاوان شیشه مرگه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۲۳:۰۵

خودتونو اتصال بدین به خالق کائنات و توسل به ائمه در کنارش تلاش برای ترک از راه درست و علمی و اصولی اش غیر ممکنی وجود نداره اراده انسان کوهها رو در هم میشکنه و از یک انسان ذلیل یک انسان با عزت و اقتدار میسازه هیچ گاه ناامید نشید و غم نخورید چون حضرت علی گفته قوی ترین لشکر خدا غم هست اگه غم بخورید میشکنید غم و رو شکست بدید و با خوشحالی و اراده تصمیم جدی به ترک بگیرید و از عوامل و دوستان و محیط های قبلی دور بشید علی یارتان

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۱:۱۹

بخدا نکشین بدبختتون میکنه من چند ساله گرفتارش شدم نمیدونم چطوری ازش خلاص بشم به هر دری میزنم جواب نمیده به روز سیاه نشوندمه کسی هسن کمکم کنه که از این منجلاب رها بشم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۵:۳۵

به نظر من بزرگترین مشکل که خیلی از جوانها رو به طرف شیشه میکشه نداشتن کار و تفریح هستش اگه کسی سرش گرم باشه کمتر به فکر مواد میوفته تفریح سالم و دوست دانا بهترین چیز تو زندگی انسانه امیدوارم کسی سمت مواد مخدر نره ولی دوست دارم یه سر به زندانها بزنید مواد شیشه تو زندان ازادانه توضیع و مصرف میشه به نظر من بهترین جایی که میشه اول شروع کرد از داخل زندانهاست مثل ریگ تو زندان مواد فراوانه خانواده ها به امید اینکه بچه هاشون بعد از ازادی تمیز میشن باید بگم اشتباه میکنید چرا مسئولین زندانها هیچ کاری بابت مواد نمیکنن وکیل بندها براشون مواد میارن و اونها به طریق تلفن همراهی که تو زندان راحت تو اختیار دارن شروع به فروش ازادانه مواد تو زندان میکنن اگه راست میگید نگران جوانها هستید مواد مخدر را مخصوصا شیشه از زندانها جمع کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۹:۴۵

ایا عکس را خودتان گرفته اید یا از منبع دیگری استفاده کرده اید ؟