• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402071007039
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر:

ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه در هزار هکتار باغات قائم شهر انجام شد

ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه در هزار هکتار باغات قائم شهر انجام شد

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: تابستان امسال ۱۰۴۶ هکتار ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در باغ های مرکبات این شهرستان انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش‌نیا بیان کرد: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از مهم‌ترین و مخرب‌ترین آفات محصولات باغی است و این حشره خسارات سنگینی به محصولات باغی وارد می‌کند.

وی با اعلام اینکه تابستان امسال ردیابی مگس میوه در یک هزار و ۴۶ هکتار باغات شهرستان قائمشهر انجام شد، افزود: با فعال سازی ۴۸ ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز ۴ گانه جهاد کشاورزی این شهرستان در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور، با نصب ۷۵ تله فرمونی به همراه کارت زرد، ۳۶ تله بیولور، ۴۱ تله سراتراپ و ۴۸ تله سراتینکس ردیابی مگس میوه انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر تصریح کرد: یکی از بهترین و موثرترین ابزار برای پایش مگس میوه، تله مکفیل با ماده جلب کننده سراتراپ و تله دلتا با ماده جلب کننده پارافرومونی و یا بیولور است که عمدتاً مگس میوه مدیترانه‌ای توسط تله مکفیل با ماده جلب کننده سراتراپ در باغات شکار می‌شود.

درویش‌نیا ادامه داد: کارآیی تله‌ها بر حسب نوع و شکل آنها متفاوت است. رنگ زرد جذاب‌ترین رنگ برای جلب مگس‌های میوه مدیترانه‌ای به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: مبارزه زراعی با مگس میوه مدیترانه‌ای در ۹۳۸ هکتار باغ‌های این شهرستان، شکار انبوه در ۳۳۵ هکتار، طعمه پاشی در ۲ هزار و ۷۹ هکتار، کاور اسپری در ۲ هزار و ۶۶۳ هکتار و جمع آوری و دفن ۴ هزار و ۷۵۰ کیلو میوه آلوده از باغ های این شهرستان انجام شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائمشهر متذکر شد، در اجرای برنامه پایش و کنترل تلفیقی مگس میوه مدیترانه‌ای در مناطق آلوده، یکی از فرمولاسیون های قدیمی برای طعمه پاشی، مخلوط پروتئین هیدرولیزات به‌علاوه حشره کش مالاتیون همراه با آب است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جهت تبین و افزایش سطح آگاهی باغداران منطقه در مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای، یک هزار و ۶۶۰ نفر از آموزش‌های لازم در این زمینه برخوردار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha