• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071007056
  • خبرنگار : 50042

علمای شیعه و سنی، عدالت و عقلانیت را مبنا قرار دهند

علمای شیعه و سنی، عدالت و عقلانیت را مبنا قرار دهند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: علما و روحانیون شیعه و سنی باید بر مبنای عدالت و عقلانیت سخن بگویند و نباید در بیانات شان نظام زیر سوال برود زیرا هر شخصی که با کلام خویش زمینه ساز ایجاد افتراق و اختلاف بین وحدت شیعه و سنی شود، مغضوب امت اسلام می‌شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۰ مهر در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت و شیعه به مناسبت هفته وحدت با تبریک فرا رسیدن ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: وحدت میان حکومت اسلامی از آغازین دوره‌های اسلام همراه با دین بوده اما امام راحل آن را نهادینه کرد و امروز هم خلف صالح آن رهبر معظم انقلاب این مسیر را محکم استمرار بخشیده‌اند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به برکت اسلام، قرآن و رهبری امامین انقلاب شکل گرفت که بسترساز عدالت در دنیاست، همه خرد و طوائف اعتراف دارند که بهتر از این نظام گزینه‌ای نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اسلام زبانزد عام و خاص شده، تصریح کرد: دشمن به دنبال اختلاف شیعه و سنی در جامعه اسلامی است، می‌داند شیعه و سنی در ایران با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. همه جا اختلاف نظر وجود دارد اما این اختلاف نباید منجر به شقاق و تفرقه شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اتحاد میان امت اسلامی با پرچمداری ایران اسلامی بیان کرد: جهان اسلام می‌تواند با اتحاد حول وجود پربرکت نبی مکرم اسلام(ص) هوشمندانه با دشمنان خدا مقابله و راه سلامت را طی کند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و برابری بین شیعه و سنی گفت:علما و روحانیون شیعه و سنی باید بر مبنای عدالت و عقلانیت سخن بگویند و نباید در بیانات شان نظام زیر سوال برود زیرا هر شخصی که با کلام خویش زمینه ساز ایجاد افتراق و اختلاف بین وحدت شیعه و سنی شود، مغضوب امت اسلام می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی گفت: تمرکز برنامه‌های تبلیغی رسانه‌ای دشمنان بر روی شیعیان و اهل تسنن ایران ناشی از قدرت تأثیرگذاری و اقتدار روزافزونی است که با خون پاک شهدای بزرگ این سرزمین در منطقه و جهان حاصل شده است. این جایگاه زمینه ساز تبلور بصیرتی است که می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان را به درستی تشخیص داده و در بستر تأسی از آموزه‌های اسلام اصیل، مکر و کین بدخواهان این مرز و بوم را به خودشان بازگرداند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توسعه متوازن در استان بیان کرد: روند اجرای طرح‌هایی مانند کمربندی تالش که نقش مؤثری در تسهیل تردد و رونق گردشگری منطقه دارد، تسریع شود.

حجت‌الاسلام حسین‌پور، مسئول دفتر ائمه جماعت اهل تسنن گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: نماد وحدت و همدلی را بین شیعه و سنی در استان شاهد هستیم، علمای اهل سنت پرچمداران بصیرت در مناطق سنی نشین هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha