• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402071007069
  • خبرنگار : 50646

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

جدیت مدیران، نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی دارد

جدیت مدیران، نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی دارد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: اهتمام و جدیت و سعی و کوشش مدیران نقش مهمی در حفاظت از جنگل ها، درختان و منابع طبیعی استان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۱۰مهر در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که با موضوع راهکارهای پیشگیری و مقابله موثر با تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و قطع اشجار در شهرستان تالش برگزار شد، با تبریک میلاد با برکت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در مسیر اهداف رسول گرامی اسلام قرار گرفته و موجب عزت و زینت شیعیان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عمومی تشکیل شده است، گفت: تصمیمات این شورا پیشگیرانه و لازم الاجراست و در هر جلسه باید مصوبات جلسات قبل پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان افزود: تمامی دستگاه‌ها موظفند تا به دستورات قضایی عمل کنند و برای سرپیچی مسئولان از دستورات قضایی در قانون جرم انگاری شده است.

وی اظهار کرد: اهتمام و جدیت و سعی و کوشش مدیران نقش مهمی در حفاظت از جنگل‌ها، درختان و منابع طبیعی استان دارد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل ها ضروری دانست و گفت: با بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد درصد زیادی از دست‌اندازی و تعرض به بیت‌المال کاهش خواهد یافت.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اینکه باید از فناوری‌های نوین و ابزار هوشمند برای نظارت بر مناطق جنگلی و صعب العبور بهره‌ گرفت، ابراز کرد: بسیاری از موارد قطع اشجار به دلیل عدم قاطعیت و کوتاهی مسئولان صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مراحل اجرای حدنگار و کاداستر و همچنین پنجره واحد باید هر ماه توسط مدیران به دستگاه قضایی گزارش شود.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با اشاره به اینکه یکی از مواردی که از زمین خواری جلوگیری می‌کند صدور سند اراضی است، تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح، نیمی از پرونده‌های قضایی در محاکم استان کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha