• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402071007077
  • منبع : بنیاد شهید

حوزه تنقیح قوانین ایثارگری باید به سرعت فعال ‌شود

حوزه تنقیح قوانین ایثارگری باید به سرعت فعال ‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری بر سرعت بخشی به فعال شدن تنقیح قوانین ایثارگری تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا، «نشست تنقیح قوانین مربوط به ایثارگران» با حضور محسن بزرگی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مهدی مهدی‌زاده، معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری روز یکشنبه، نهم مهرماه در معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری برگزار شد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با تاکید بر این که حوزه تنقیح قوانین ایثارگری باید به سرعت فعال شود، گفت: بنیاد باید با معرفی نماینده در دولت، تا آخر سال این کار را به نتیجه برساند.
معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز ضمن ارائه توضیحات و مقدمه‌ای درخصوص برنامه‌های این معاونت درباره دو سامانه ملی و سامانه اطلاع رسانی قوانین و مقررات، بیان کرد: از بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست داریم تا نماینده‌ای در کارگروه تنقیح قوانین ایثارگران معرفی کند و مصوبات هیأت وزیران درباره ایثارگران در این کارگروه تنقیح شود. آیین نامه تنقیح برای تصویب به هیأت دولت برود و باید برای قوانین هم نماینده‌ای معرفی شود.
مجتبی قاسمی، مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر آن‌که نهادی اجرایی ذیل قوه مجریه است، طبق اساسنامه یک نهاد انقلابی هم هست و باید از دفتر مقام معظم رهبری تبعیت کند بنابراین باید در تنقیح، مصوبات هیات امنای بنیاد و تدابیر ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری هم لحاظ شود.
گفتنی است در این نشست درباره تنقیح قوانین و مقررات ایثارگری بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد معاونت حقوقی ریاست ‌جمهوری یک دوره آموزشی تفصیلی هشت ساعته به منظور آموزش دو سامانه معاونت برای همکاران در معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد و سپس برای سایر کارکنان بنیاد برگزار کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha