• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071007089
  • خبرنگار : 50177

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_نوای‌مهر خبر داد

رقابت ۲۳ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی/ اجراهای خیابانی و محیطی

رقابت ۲۳ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی/ اجراهای خیابانی و محیطی

ایسنا/لرستان دبیر دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی گفت: در این جشنواره ۲۳ گروه داخلی و چهار گروه خارجی حضور دارند.

محمد کرم‌الهی امروز، دهم مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_نوای مهر در ابتدای سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز و فراخوان را اعلام کرد که به دلیل اثرات همه‌گیری کرونا و مناسب نبودن شرایط به تعویق افتاد، افزود: درخواست انتقال دبیرخانه جشنواره نوای مهر به لرستان در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت شش هزار ۵۵۵ شهید استان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش داخلی، بین‌الملل و ویژه (صرفا برای اجرا) اجرایی شده که بخش داخلی در دو زیربخش سرود و سبک آزاد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_ نوای مهر، اظهار کرد: قالب ساختاری این جشنواره متشکل از شورای سیاستگذاری، دبیر، ستاد برگزاری، دبیر فنی و علمی و دبیر اجرایی است.

کرم‌الهی با اشاره به فعالیت کمیته‌های اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، اجرایی، فنی و علمی، فوق برنامه و فضاسازی و تبلیغات، بیان کرد: در مجموع ۹۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده که پس از ارزیابی و داوری اولیه آثار، تعداد ۲۳ گروه داخلی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و چهار گروه خارجی از کشورهای افغانستان، لبنان، سوریه و عراق برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی همچنین از اجرای خیابانی و محیطی گروه‌ها در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: برای بهره‌گیری عموم مردم از این فضای فرهنگی هنری و جریان‌سازی خلق آثار فاخر حماسی دفاع مقدس و ایثار و شهادت اجرای محیطی و خیابانی توسط گروه‌ها صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_ نوای مهر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تجلیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha