• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402071107179
  • خبرنگار : 50405

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان رضوی:

مرز دوغارون می‌تواند کلید توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان شود

مرز دوغارون می‌تواند کلید توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های مرز دوغارون، گفت: این معبر رسمی به دلیل همجواری با افغانستان می‌تواند به عنوان کلید توسعه روابط اقتصادی دو کشور محسوب شود.

احمد معصومی‌فر دوشنبه ۱۰ مهرماه با حضور در پایانه مرزی دوغارون از مجموعه گمرک، بازارچه مرزی، ایکس‌ری، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، شرکت پایبار، گذرنامه مرزی و پاسگاه‌های مستقر در مرز دوغارون بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت‌ها و آخرین وضعیت پایانه مرزی دوغارون و روند تبادل مسافر و ترانزیت کالا از جمهوری اسلامی ایران به افغانستان و مسائل و مشکلات این معبر مهم مرزی آشنا شد. 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی ضمن قدردانی از توضیحات مسئولین بخش‌های مختلف این گذرگاه، هدف از این سفر را آشنایی با نهادهای مختلف مستقر در مرز و مسائل و مشکلات بر سر راه تبادلات تجاری در این منطقه اعلام و بر پیگیری جهت انجام توافقات دوجانبه با طرف افغانستانی جهت رفع موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید نمود. 

مشاور وزیر امور خارجه سپس طی نشستی با حضور مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، اظهار کرد: در چارچوب سیاست همسایگی، تسهیل و توسعه مبادلات تجاری با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی است. 

به گزارش روابط عمومی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی، وی افزود: مرز دوغارون دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی است که نیاز به توسعه و بهسازی دارد و این معبر رسمی به دلیل همجواری با افغانستان می‌تواند به عنوان کلید توسعه روابط اقتصادی دو کشور محسوب شود. 

معصومی‌فر ادامه داد: نمایندگی وزارت امورخارجه در استان آمادگی دارد تا با همفکری و هماهنگی باسایر نهادها و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی، اقدامات لازم جهت بهره‌برداری مطلوب‌تر از ظرفیت‌های تجاری و تسهیل امور مسافری ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون را به عمل آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha