• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071107366
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

بسترهای رشد موسیقی ایثار با نوای مهر فراهم شده است

بسترهای رشد موسیقی ایثار با نوای مهر فراهم شده است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انقلاب اسلامی به هنر و موسیقی خدمت زیادی داشته و بسترهایی فراهم کرده تا موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند.  

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی 11 مهر در آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: شهدا خود به حیات طیبه رسیدند و با نثار جان تلاش کردند حیات طیبه برای ما نیز ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: شهدا به قله آرمان‌ها، فضلیت‌های انسانی و اخلاقی رسیدند و ما هنوز در دامنه کوه قرار داریم.  

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انسان‌هایی که در این مسیر مجاهدت نکردند و رنج‌ها نکشیدند طبیعی است به این قله نرسیده باشند.

شاهرخی با بیان اینکه شهدا به همه لذت‌های دنیا پشت‌پا زدند تا به حیات طیبه برسند، افزود: انسانیت، عدالت، اخلاق و پیشرفت در حیات طیبه وجود دارد و رسانه باید به این بپردازند.

وی اضافه کرد: هنر با تاثیرگذاری خود در قالب‌های مختلف به ویژه موسیقی مفاهیم اخلاقی و انسانی و عدالت و تقابل با زورگویان و نظام سلطه را بیان کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: دشمن در جنگ ترکیبی با به کار گرفتن ترانه‌ها، شعر، رمان و آثار خود را در مقابل ملتی که چیزی جز فضیلت‌های انسانی و اخلاقی و استقلال و آزادی نمی‌خواهد ایستاده تا هجمه خود را به جامعه ما وارد کند.

شاهرخی بیان کرد: انقلاب اسلامی به هنر و موسیقی خدمت زیادی کرده و بسترهایی فراهم کرده تا موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند.  

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هنرمندان و اهالی موسیقی خدمات زیادی در حوزه ایثار و شهادت انجام و به جمهوری اسلامی هدیه داده‌اند.  

‌وی تصریح کرد: اهالی هنر ورسانه‌ای و هر قلمی که بتوانند فضیلت ومکارم اخلاقی، شجاعت و دانایی و آنهایی که توانایی ملت را با هنر خود ارائه دهند اهل فضیلت هستند که پیام شهدا را با هنر خود عرضه کنند و در کنار رزمندگان مجاهدت کردند.  

شاهرخی گفت: در این جشنواره موسیقی حضور گروه‌های موسیقی از شهرها و اقوام مختلف همه ما را همچون بند تسبیح به همدیگر پیوند می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در آیین افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی ایثار (نوای مهر)، نسیم صبا چهارمحال‌و بختیاری و حسین رضایی نسب از کاشمر خراسان رضوی موسیقی مقامی را به صورت تک‌خوانی اجرا کردند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha