• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071107389
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد:

هنر، ابزار ماندگاری پیام‌های انقلابی

هنر، ابزار ماندگاری پیام‌های انقلابی

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: پیامی ماندگار است که در قالب هنر بیان و مفاهیم ارزشی و اخلاقی به همراه آن ارائه شود که این مهم در موسیقی حماسی متجلی‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی در حاشیه آئین افتتاح دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_نوای‌مهر که صبح امروز در محل گلزار شهدای خرم‌آباد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین پیام این جشنواره موسیقی، حیات طیبه است.

وی افزود: به این معنا که مناسبات مردم و حاکمیت و بالعکس را بر اساس اخلاق اسلامی، معنویت، پیشرفت، عدالت، نفی تبعیض و حاکمیت دین خدا منعکس می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: پیامی ماندگار است که در قالب هنر بیان و مفاهیم ارزشی و اخلاقی به همراه آن ارائه شود که این مهم در موسیقی حماسی متجلی‌است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش موسیقی حماسی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت گفت: موسیقی و سرود همواره با ایثار و مقاومت عجین بوده و با شورآفرینی و ایجاد روحیه سلحشوری و مقاومت در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده است.

وی، سرودهای حماسی را به عنوان نماد هنر مقاومت در جنگ تحمیلی دانست و گفت: این موسیقی‌های وزین و ترانه‌های دلنشین که ریشه در فرهنگ و غیرت ملی مردم ایران و لرستان دارد به سرعت با استقبال رزمندگان مواجه شد و با آن تاثیر خاص خود، هزاران نفر از جوانان این مرزوبوم را روانه جبهه‌ها کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در این مقطع از تاریخ که دشمن با بهره‌گیری از ابزار رسانه و هنر تلاش می‌کند ذائقه جوانان را تغییر و به سمت و سوی مقاصد شیطانی خود هدایت کند موسیقی و سرودهای فاخر حماسی و انقلابی می‌تواند به عنوان سپر و پدافند جمهوری اسلامی عمل کرده که وظیفه حمایت از تولیدات موسیقایی حماسی بر دوش متولیان هنر و رسانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha