• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071107405
  • خبرنگار : 50627

معاون اجتماعی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

«سینما» آیینه تمام نمای حقایق یک جامعه است

«سینما» آیینه تمام نمای حقایق یک جامعه است

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اجتماعی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی، سینما را آیینه تمام نمای حقایق یک جامعه عنوان کرد و افزود: سینمای ایران در جهان صاحب کرسی‌هایی است که این موضوع ناشی از نبوغ و استعدادهای هنرمندان و سینماگران کشور است.

تراب محمدی شب دوشنبه، دهم مهرماه در دومین جشن مهر سینمای ایران و آئین تجلیل از اساتید و فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی که در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد، ضمن اشاره به تاریخچه سینما در شهر اولین‌ها تبریز، ظرفیت و پتانسیل سینمای این شهر را بسیار توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: تبریز به عنوان شهر اولین‌ها در حوزه سینما، صنعت چاپ و انتشار اولین نشریه سینمایی کشور است و وجود کمبودها و مشکلات در حوزه سینمای استان، مانع پویایی تلاش سینماگران و فیلم سازان این خطه نشده و حتی هنرمندان آذربایجان شرقی جایزه جشنواره بین المللی کن را نیز به دست آورده‌اند.

وی تاکید کرد: سینمای استان این پتانسیل را دارد که به عنوان سفیر فرهنگ و هنر کشور در جشنواره‌های معتبر دنیا پیام رسان غنای فرهنگی و تاریخی کشور باشد.  

محمدی، وظیفه اصلی اهالی سینما را دقت در محتوا، تلاش برای تولید فیلم فاخر و ایجاد ساز و کار محکم عنوان کرد و افزود: فرم و محتوای فیلم‌ها باید در راستای ایجاد بستری مناسب برای تبلیغ ایران اسلامی باشد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: هنرمندان و سینماگران در راستای جهاد تبیین به خوبی عمل می‌کنند و این افراد دستاوردهای نظام را از طریق فیلم‌های کوتاه، بلند و سایر هنرها به جامعه نشان می‌دهند.

وی به اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه هنرمندان اشاره کرد و افزود: سینماگران به برکت نظام جمهوری اسلامی مطالبه گر بوده و حقایق جامعه را به مسئولان نشان می‌دهند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بها و ارزش خوبی به اهالی هنر به ویژه هنر متعهد داده شده و از آن‌ها حمایت می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از حمایت تمام و همه جانبه دولت سیزدهم از هنرمندان و صنعت سینما خبر داد و گفت: دولت آیت الله رئیسی در حوزه عدالت فرهنگی و هنری به خوبی عمل کرده و بیشترین حمایت‌ها را از اهالی فرهنگ و هنر انجام داده است که در این راستا کمتر فیلمی در این دولت توقیف شده و فیلم‌های توقیف شده در دولت‌های قبلی نیز بازنگری و اکران شده و در حوزه زیرساختی در فرهنگ و هنر نیز اقدامات خوبی انجام شده چراکه این دولت حامی هنرمندان است.

وی، تولید فیلم‌های سیاه نمایی کننده توسط برخی از سینماگران را برای گرفتن جایزه از یک کشور خارجی و خوشایندی آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این فیلم‌ها نمایانگر جامعه، حقایق کشور ما، فرهنگ و هنر این مرز و بوم تاریخی نیستند. این در حالی است که در فیلم‌های سینمایی هالیوود هیچ نوع سیاه نمایی از متن جامعه آمریکا دیده نمی‌شود بلکه آن‌ها کشور خود را در فیلم‌ها منجی و رهبر نشان می‌دهند.

وی افزود: با وجود این‌که تمام تروریست‌های دنیا را آن‌ها تربیت می‌کنند ولی در هالیوود، فیلم‌هایی تولید می‌شود که آن‌ها تروریست‌ها را از بین می‌برند و نجاتبخش بشریت هستند.

محمدی بر الگو قرار دادن این موارد بر سینماگران ایرانی تاکید کرد و گفت: این موضوعات باید درسی برای سینماگران باشد و سینماگران متعهد کشور نیز باید این موارد را به سینماگرانی که در این مسیر گام بر نمی‌دارند و به دنبال سیاه نمایی هستند، توضیح داده و تبیین کنند.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز ساخت فیلم در آذربایجان شرقی خبر داد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی شاهد رشد ۱۰۰ درصدی حوزه صدور مجوز ساخت فیلم هستیم و امسال بسیاری از جوانان استان مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا برای نخستین بار، سینما فرهنگ شهرستان چاراویماق به عنوان محروم ترین منطقه استان به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این سالن سینما در شهر ۷۰۰۰ نفری قره آغاج مرکز این شهرستان که در راستای توسعه عدالت فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌های سینمایی در مناطق محروم انجام گرفت و این روند در استان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha