• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402071107447
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد ۱۹۰ درصدی سهم عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در استان سمنان

رشد ۱۹۰ درصدی سهم عوارض شهرداری ها و دهیاری ها در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از رشد ۱۹۰ درصدی سهم عوارض شهرداری ها و دهیاری های این استان خبر داد.

محمد حمیدی ۱۱ مهرماه در کارگروه استانی نظارت بر امور حسابرسی شهرداری‌ها اظهار کرد: تاکنون سهم عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مقایسه با پرداخت‌های سال ۱۴۰۱ ‌افزون بر ۱۹۰ درصد رشد داشته و همین می تواند به اجرای پروژه های عمرانی کمک شایانی کند.

وی تاکید کرد: کمیته بازرسی مالی توسط شوراها در شهرداری‌ها برای نظارت و کنترل موارد قانونی و دستورالعمل های ابلاغی در تمام شهرداری‌های استان تشکیل شود. 

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از شوراهای شهر در شهرهای نوزده‌گانه این استان خواست تا در اسرع وقت نسبت به حسابرسی از بودجه های شورا اقدام کنند.

وی ادامه داد: باید موارد و ابهامات مالی شهرداری‌ها در کمیته استانی برای کمک به شهرداری‌ها بررسی شود.

حمیدی از اداره کل امور مالیاتی استان خواست که نسبت به تشکیل جلسه با مودیانی که حوزه فعالیت آنها در استان سمنان ولی پرونده آنها در استان دیگر است؛ اقدام کنند.

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به لزوم هزینه کرد مناسب درآمدهای ناشی از درآمدهای مالیاتی اظهار کرد: زمان واریز عوارض به صورت دو مرحله ای بررسی شود.

حمیدی، بر برگزاری جلسات کارشناسی قبل از جلسه کارگروه و احصاء مشکلات شهرداری‌ها و شوراها تاکید کرد و گفت: باید علاوه بر تاییدیه پرداخت فوق العاده عمران شهردارانی که مستندات کامل ارائه دادند، حسابرسی ها به موقع و مطابق با قوانین انجام شود.

معاون استاندار سمنان ضمن تاکید بر برگزاری دوره آموزشی جهت شوراها و اعضای کمیته انطباق فرمانداریها و همچنین انجام به موقع حسابرسی شوراها و ارسال گزارش‌ها به استانداری ادامه داد: فعالسازی کمیته حسابرسی شهرداریها توسط شوراها و ارائه گزارش اقدامات کمیته به استانداری یک امر ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha