• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071107536
  • خبرنگار : 50039

گلستان میزبان جشنواره بانوان هنرمند جهان اسلام

گلستان میزبان جشنواره بانوان هنرمند جهان اسلام

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه "گلستان" ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف هنری دارد، افزود: همین ظرفیت‌ها سبب شده تا میزبان رویدادهای مهم فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی باشد.

 گزارش ایسنا، محمد رعیت شامگاه امروز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی استان گلستان، اظهار کرد: هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند نور و برکت را به عرصه هنر نمایش استان گلستان آوردند.

وی با بیان اینکه این بار قرعه به نام استان گلستان افتاد که میزبان یکی از جشنواره‌های فاخر بین المللی باشد، ادامه داد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها قطعاً آیین‌ها و سنت‌های ارزشمند اقوام را زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه گلستان همیشه میزبان خوبی در جشنواره‌های مختلف بوده است و حضور حدود هشت هزار تماشاگر و علاقمند تئاتر ظرف مدت چهار روز در سه سالن محل برگزاری این جشنواره در گرگان و کردکوی، مبین این موضوع است، افزود: برپایی آیین بزرگداشت شاعر قوم ترکمن، "مختومقلی فراغی" یکی از مهمترین رویدادهایی بود که با شکوه مثال‌زدنی در اردیبهشت ماه سال‌جاری و با استقبال پرشور هموطنان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان این ظرفیت را دارد که برای دیگر جشنواره‌های مهم ملی، بین‌المللی و حتی جهانی میزبان باشد، افزود: هم اکنون درخواست میزبانی جشنواره زنان و دختران هنرمند جهان اسلام را داده‌ایم که امیدواریم محقق شود و جزئیات آن پس از موافقت اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کجا تعامل و همکاری باشد، کارها به خوبی پیش می‌رود، تصریح کرد: استان گلستان به معنای واقعی به عنوان سرزمین برادری و رنگین‌کمان اقوام نام‌گذاری شده و این برادری را در انجام کارهای بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر می‌بینیم.

 گزارش ایسنا، آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی آیینی و سنتی استان گلستان با حضور "محمدمهدی اسماعیلی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و "علی‌محمد زنگانه" استاندار گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این جشنواره گروه‌هایی از کشورهای چین و تاجیکستان و استان‌های خراسان رضوی، تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، مازندران، خوزستان، یزد و بوشهر حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha