• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402071107547
  • خبرنگار : 50039

استاندار:

افتخار می‌کنم یک گلستانی‌ام

افتخار می‌کنم یک گلستانی‌ام

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با بیان اینکه مردم این استان بارها با حضور خود در برنامه‌های ملی و مذهبی ثابت کردند که با بصیرت و با فرهنگ هستند، افزود: همین ویژگی سبب شد تا میزبان رویدادهای بزرگ باشند.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد زنگانه شامگاه امروز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی استان گلستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان سبب شده تا میزبانی جشنواره‌ها و رویدادهای فاخر و ارزشمندی به این استان محول شود.

وی با بیان اینکه مردم گلستان بارها در طول تاریخ و در همه رویدادها از جمله وقایع اخیر نشان دادند که با بصیرت، با ظرفیت، با فرهنگ و دوراندیش بوده و شایسته میزبانی اینگونه رویدادها هستند، ادامه داد: توسعه فرهنگی یکی از برنامه‌های مدنظر دولت سیزدهم دکتر ابراهیم رئیسی بوده که باید با همه توان در راستای تحقق آن اقدام کنیم.

استاندار گلستان حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره را مبین اهمیت این جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: زمینه رشد و توسعه هنر در استان گلستان مهیا بوده و از همه ظرفیت‌ها برای تداوم مسیر استفاده خواهد شد.

 گزارش ایسنا، نمایش «پری» از استان البرز، «آتلان در سرزمین شمالی» از استان گلستان و شهر بندرترکمن، «جیک و بوک» از استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس، «مجلس آهوخانی» از استان تهران، «تقلیدنامه زال و رودابه» از استان البرز و شهر کرج، «شنگرف» از استان تهران اجراهای روز نخست این جشنواره بودند.

در دومین روز جشنواره نمایش«آخرین بازی» از خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس، «داش آکل به روایت نوچه کاکا رستم» از استان تهران، «اودنگ» از استان مازندران، «گلزخم» از استان خوزستان، «خان نهم» از استان خوزستان و شهر شوشتر به روی صحنه رفتند.

در روز سوم shaoxing opera) Yoe opera) از کشور چین، «در انتظار گورو» از تهران، «شارامان» از استان خوزستان و شهر بهبهان و کارگردانی ساسان شکوریان، «فین جین» از استان یزد اجرا شدند.

روز پایانی این جشنواره با اجرای Tobibi parron (Flying Doctor) از کشور تاجیکستان آغاز و با اجرای نمایش «مو که مه کنجکه تونوم» از استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان، «بالاتر از سیاهی» از استان تهران و «دلدشو» از بوشهر خاتمه یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha