• سه‌شنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402071107573
  • خبرنگار : 71290

ابراز همدردی سفیر ایران با آوارگان قره‌باغ در شهر «قاپان» ارمنستان

ابراز همدردی سفیر ایران با آوارگان قره‌باغ در شهر «قاپان» ارمنستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در ادامه سفر یک روزه خود به استان سیونیک جهت تقدیم محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به مقامات محلی، با تعدادی از آوارگان قره‌باغ که در شهر قاپان مستقر شده‌اند، ملاقات کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار «مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت و شرایط آوارگان، پای صحبت‌ها و درد دل آن‌ها نشست و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.

همچنین امروز (سه‌شنبه) با حضور سبحانی، اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران برای آوارگان قره‌باغ وارد استان سیونیک ارمنستان شد.

در مراسم اهدای این کمک‌ها استاندار و تنی چند از مقامات استانی نیز حضور داشتند. این محموله شامل بیش از ۵۰ تن نیازهای اولیه آوارگان شامل چادر، پتو، موادغذایی، بخاری، ست‌های بهداشتی و دیگر نیازمندی‌های فوری آوارگان است.

ابراز همدردی سفیر ایران با آوارگان قره‌باغ در شهر قاپان

حدود ۱۲۰ هزار نفر از ساکنان ارمنی‌تبار قره‌باغ پس از تسلط جمهوری آذربایجان بر این منطقه، قره‌باغ را به مقصد قلمرو ارمنستان ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۴:۰۵

الیف با هم دست خود اردغان این آوارگی قومی را بوجود آورده است ولی این کار آنها از طرف آوارگان ارمنی هم بی پاسخ نخواهد ماند و برای خودشان بد دردسری فراهم کردن .از قدیم گفتند یک پای زنگها لنگ است .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۷:۰۷

بی شک‌ اگر مانده بودند قتل عام میشدند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۷:۳۹

خدا را شاکریم که قره باغ را از وجود ارمنیان متجاوز پاک کرد همانهایی که سی سال پیش با کمک روسیه و سایر دوستانشان مردم بسیاری از قره باغ را نسل کشی و یک میلیون نفر را آواره کردند آنها خوب می دانند که چه کردند واز ترس شان نتوانستند بعد از آزادسازی دوام بیاورند فرار را برقرار ترجیح دادند و سر نوشت تمام متجاوزان این است به امید آزادی قدس شریف

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۱۲

این چه جور ابراز همدردیه؟؟؟؟ سمت راستیه داره غش غش میخنده و سمت چپیه هم اومده که عکس بگیره و فقط بیلان کار درست کنه برای مقامات بالا.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۳۹

عجب آوارگانی با ماشین وبدون دغدغه در ناز ونعمت به خانه اصلی اشان می روند ولی 30سال پیش برعکس با پای پیاده وآواره کوهها

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۸:۴۰

قدیمی ترین اقوام ایران هستن،،،آذربایجان باید جواب بده این جنایت رو در دادگاه های صالح،،مثل عثمانی نسل کسی کرد،دور از انسانیت آوارگی و از خاک و خانه و کاشانه بیرون کردن.جلو چشم تمام‌سازمان ها،وکشورایی ک ادعا دادن،خاک بر سر اتحادیه اروپا و دادگاه لاهه.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۰۹:۵۷

متجاوز را بیرون راندن چه ابراز همدردی....اگر زیر بیرق اذربایحان میماندن، آذربایجانی کار نداشت.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۵

این مردم خود حاضر به تخلیه آنجا شدند شما چرا با مردم آذربایجان همدردی نکردید ؟