• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402071207727
  • خبرنگار : 71234

وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه دولت مطرح کرد

ایران و عربستان برای تکرار بازی سپاهان و الاتحاد توافق دارند

ایران و عربستان برای تکرار بازی سپاهان و الاتحاد توافق دارند

وزیر امور خارجه گفت که بین ایران و عربستان سعودی توافقی وجود دارد که بازی سپاهان و الاتحاد در زمان مورد توافقی تکرار شود.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبدالهیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان سعودی تصریح کرد: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.

وی اضافه کرد: روابط تهران و ریاض در مسیر درست خود پیش می‌رود؛ ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

وزیر امور خارجه خطاب به ای اف سی گفت: توصیه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

امیرعبدالهیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آمریکا اعلام کرده تمایلی برای بازگشت به برجام ندارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ریاکارانه عمل می‌کنند ما در مسیر دیپلماسی و مذاکره هستیم. به محض آنکه به نقطه توافق نزدیک شویم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی درباره لغو روادید گردشگری نیز بیان کرد: ما همین الان با دهها کشور لغو روادید برای گردشگری داریم. آقای ضرغامی لیست جدیدی را اعلام کردند که همکارانم با نظر مثبت در حال مذاکره با کشورهای مقابل هستند که به صورت متقابل لغو روادید گردشگری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۰۷

پس جواب اون 60 هزار نفری که چندین ساعت وقتشان گذاشتند و اومدن ورزشگاه چی میشه؟؟؟؟؟؟؟ اصلا آبروی مردم برایتان مهم هست

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۰:۵۳

مگه وزیر خادجه میتونه نظر بدهد در خصوص فوتبال و تکرار آن خواهشا شفاف کنید برای مردم موضوع چیه قضیه چیه

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۱:۲۳

مهم این است که اگر بازی لغو شده بنا به درخواست طرف عربستانی بوده نه نماینده فیفا. آنها قبلا ورزشگاه را دیده بودند و اشکالی نگرفته اند. حال اگر قرار باشد بازی تکرار شود آیا می خواهید سردیس سردار سلیمانی را بردارید ؟ یا اینکه محل برگزاری را عوض می کنید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۹

سلام یعنی اینقدر کشورهای دیگر منجمله عربستان از عکس و مجسمه شهیدقاسمی ترس و دارد پس اگر زنده بود چه می شد ما از وزیر امور خارجه می خواهیم یا از اول اون مجسمه نباید آنجا نصب می کرد واگر لازم بوده که مجسمه شهید سلیمانی اونجا باشد نباید کوتاه بیاید حتی اگر منجر به سه به صفر شدن پاسگاه سپاهان شود یعنی چه این جه معنی دارد که کشور دیگری برای ما در کشور ما برای ما تصمیم بگیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۳ ۰۴:۰۵

تکرار بازی اگر به برداشتن تندیس سردار منوط باشد ارزشی که ندارد هیچ باعث زیاده خواهی سعودی نیز میشود مردم قدر شناس ایران هرگز همچین تصمیمی را برنمیتابند