• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071207768
  • خبرنگار : 71592

حمله ترکیه به مقر نظامی «قسد» در حسکه سوریه

حمله ترکیه به مقر نظامی «قسد» در حسکه سوریه

رسانه‌های کُردی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» از انفجار خودروی نظامی این نیروها در پی حمله پهپادی ترکیه به آن در جنوب شهر حسکه سوریه خبر دادند. همچنین چند ساعت پس از این حمله، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در شرق سوریه امروز چهارشنبه اعلام کرد، تعدادی از نیروهای مسلح قسد متحدان ارتش آمریکا در جریان حمله هوایی جدید به پایگاه نظامی این نیروها در حومه شهر حسکه کشته شدند.

به گزارش ایسنا، عصر سه‌شنبه صدای دو انفجار در شهر حسکه سوریه در محله غویران همزمان با صدای تیراندازی و صدای آمبولانس‌ها در این شهر شنیده شد.

المیادین به نقل از رسانه‌های کُردی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که خودرویی در جنوب حسکه منفجر شد؛ اما دلایل آن و تلفات این حادثه مشخص نیست.

منابع به المیادین گفتند، این انفجار بر اثر حمله پهپادی ترکیه به خودروی نظامی قسد در حسکه سوریه رخ داد.

این منابع گفتند، در این حمله دو تن کشته شدند که گفته می‌شود از فرماندهان قسد یا نیروهای آسایش هستند و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گفته این منابع، پس از حملات هوایی ترکیه به مقرهای فرماندهی کل قسد در جریان عملیات «چشمه صلح» در سال ۲۰۱۹ در دو شهر راس العین و تل ابیض، این حمله ترکیه در مرکز حسکه اولین حمله محسوب می‌شود.

همچنین چند ساعت پس از این حمله، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در شرق سوریه امروز چهارشنبه اعلام کرد، تعدادی از نیروهای مسلح قسد متحدان ارتش آمریکا در جریان حمله هوایی جدید به پایگاه نظامی این نیروها در حومه شهر حسکه کشته شدند.

منابع محلی گفتند، پهپاد وابسته به نیروی هوایی ترکیه با چندین موشک این پایگاه را مورد هدف قرار داد.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد، این پایگاه نظامی ظهر امروز احتمالا در معرض چندین حمله قرار گرفته است. حمله دوم پس از تجمع تعداد زیادی از نیروهای قسد در کمتر از ۱۰ دقیقه پس از اولین حمله صورت گرفت و بعد هم حمله سوم انجام شد و به همین دلیل احتمالا تلفات افزایش می‌یابد.

وی افزود، این پایگاه همان کارخانه آجر سازی سابق دولت سوریه است، اما نیروهای قسد آن را به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده‌اند و در آن کادری از حزب کارگران کردستان حضور دارند که بر آموزش نیروهای قسد نظارت دارند.

نیروهای ترکیه هر از گاهی به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه مخصوصا نظامیان کرد در شمال و شمال شرقی سوریه حمله می‌کنند.

آنکارا یگان‌های مدافع خلق کُرد وابسته به قسد را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان می‌داند که از نظر ترکیه یک گروه تروریستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha