• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402071207786
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

اجرای سد خرسان۳ زیر ذره‌بین نظارت مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور

اجرای سد خرسان۳ زیر ذره‌بین نظارت مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه وزارت خانه متبوع به همراه کارشناسان باستان شناسی از محل اجرای سد خرسان۳ خبر داد.

سعید طالبی پور مدت بازدید مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از محل اجرای سد خرسان۳ را دو روز اعلام کرد و گفت: روز سه شنبه ۱۱ مهر بازدید از محل اجرای سد خرسان در استان چهارمحال بختیاری انجام شد و امروز چهارشنبه از روستاهای مسیر اجرای سد در دهستان سادات محمودی شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید می شود.

وی اظهار کرد: هدف از این بازدید تصمیم گیری در خصوص نحوه تکمیل و مطالعات باستان شناسی اجرای سد خرسان ۳ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با اجرای این سد ۱۵روستای کهگیلویه و بویراحمد زیر آب می رود، افزود: در این مطالعات تلاش می شود تمام منافع مردم در نظر گرفته شود.

اجرای سد خرسان۳ زیر ذره‌بین نظارت مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، طالبی پور ادامه داد: تا کنون در مسیر اجرای سد خرسان ۳ در دهستان سادات محمودی بیش از شش فصل کاوش باستان شناسی صورت گرفته است.

گفتنی است که سد خرسان۳، بر روی رودخانه خرسان در شهرستان لردگان و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این سد با جنس بتنی با ارتفاع ۱۹۵ متر، مخزنی با حجم ۱۱۸۵ میلیون مترمکعب است که با احداث این سد تعداد ۲۴ روستا با بیش از ۸۰۰ خانوار در دو استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به زیرآب خواهد رفت.

اجرای سد خرسان۳ زیر ذره‌بین نظارت مسئولان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha