• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402071207906
  • خبرنگار : 71592

رژیم صهیونیستی مقامات فرانسه را به دلیل وضعیت مرزهای لبنان توبیخ کرد

رژیم صهیونیستی مقامات فرانسه را به دلیل وضعیت مرزهای لبنان توبیخ کرد

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیراً دو گفت‌وگوی توبیخ آمیز با دیپلمات‌های فرانسوی انجام داده و طی آن مراتب اعتراض خود را به جانبداری فرانسه از لبنان در جریان تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در این کشور ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت عبری واللا، شورای امنیت آخر ماه اوت ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان را با موافقت ۱۳ کشور برای یک سال دیگر تمدید کرد.

فرانسه یکی از کشورهایی است که تاثیر زیادی روی دولت لبنان دارد و با احزاب سیاسی مختلف این کشور ارتباط دارد و از سوی دیگر مقامات فرانسه چند هفته پیش مسؤولیت تدوین قطعنامه شورای امنیت راجع به تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را برعهده داشتند.

واللا به نقل از مسؤولان ارشد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در جریان مذاکرات برای تمدید ماموریت یونیفل در شورای امنیت، فرانسوی‌ها پیش نویسی را ارائه کردند که در آن تقریبا موضع دولت لبنان به طور کامل لحاظ شده بود و محدودیت‌هایی را برای فعالیت این نیروها در جنوب لبنان در نظر گرفته بود؛ اما با فشار آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر اعضای شورای امنیت، این پیش نویس اصلاح و محدودیت‌های اعمال شده علیه یونیفل حذف شد.

این وبسایت صهیونیست اعلام کرد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ۱۲ سپتامبر معاون سفیر فرانسه در دفاتر خود در قدس را احضار کرد و به توصیف مسؤولان ارشد در این وزارتخانه، گفت‌وگوی توبیخ آمیزی با آن داشت. آنها گفتند، دلیل این اقدام نحوه رفتار فرانسه در جریان مذاکرات درباره این قطعنامه شورای امنیت است.

مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به معاون سفیر فرانسه گفتند: با توجه به اینکه فرانسه وضعیت میدانی را نادیده می‌گیرد در حالی که از اتفاقات آگاه است، هیچ اطمینانی وجود ندارد که گفت‌وگوهای آتی راجع به این موضوع فایده‌ای داشته باشد.

این مسؤولان در جریان این گفت‌وگو ناامیدی رژیم صهیونیستی را از نحوه عملکرد فرانسه قبل و حین مذاکرات برای تمدید ماموریت یونیفل ابراز کردند مخصوصا که هیئتی از وزارت خارجه و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی قبلا به پاریس رفت و به تفصیل گسترش حضور حزب‌الله در مرزها و تلاش‌ها برای محدود سازی اقدامات ناظران سازمان ملل را بررسی کرد.

واللا نوشت، پیامی که به فرانسوی‌ها ارسال شد، این بود که نه تنها فرانسه در این قطعنامه مطالبات رژیم صهیونیستی را کاملا نادیده گرفته و روایت لبنان را کاملاً پذیرفته است حتی متن قطعنامه را در جریان مذاکرات بدتر کرده است.

مسؤولان صهیونیست به دیپلمات فرانسه گفتند: وضعیتی که در آن حزب‌الله زیر چتر نیروهای یونیفل در حال تقویت است و شورای امنیت هم این موضوع را نادیده می‌گیرد، ما را به رویارویی دیگر (با لبنان) نزدیک‌تر می‌کند و در مورد لزوم ادامه حضور نیروی ناظر سازمان ملل تردید ایجاد می‌کند.

معاون سفیر فرانسه هم در پاسخ به انتقادات از کشورش درباره تمدید ماموریت نیروهای یونیفل تاکید کرده، با توجه به مخالفت روسیه و چین با تمدید این ماموریت، پاریس تنها تلاش کرده فعالیت این نیروها در جنوب لبنان ادامه داشته باشد و این تلاش برای ممانعت از تقویت قدرت حزب‌الله صورت گرفت.

مسؤولان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزودند، این ادعا که روسیه از حق وتو علیه تمدید ماموریت یونیفل استفاده خواهد کرد، دقیق نبود.

در همین راستا، نماینده سفارت رژیم صهیونیستی در فرانسه ۱۲ سپتامبر به دیدار مسؤولان ارشد وزارت خارجه این کشور رفته و مراتب اعتراض رژیم را ابراز و به شدت آنها را توبیخ کرده است.

تنش‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرزها طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha