• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402071207929
  • خبرنگار : 71674

نشریه دانشجویی «DNA» منتشر شد

نشریه دانشجویی «DNA»  منتشر شد

شماره چهل‌ و پنجم نشریه دانشجویی «DNA»؛ فصلنامه انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا (س) منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «بایوآرت؛ اتحاد علم، هنر و خلاقیت»، «آستروسیت‌ها: قهرمانان گمنام مدیریت استرس»، «تکنیک‌های آزمایشگاهی: الکتروفورز کاپیلاری»، «ژن چینمو چیست؟»، «پریون چیست؟ (بررسی بیماری‌های ناشی از پریون‌ها)» و«پروژه مغز انسان؛ پل زدن درک خرد و کلان از مغز» از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

نشریه دانشجویی «DNA» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا و مدیرمسئولی سمیرا کمیجانی و سردبیری مریم هادی‌پور، به‌صورت فصلنامه علمی دانشجویی منتشر می‌شود.

مریم‌ هادی‌پور ـ سردبیر نشریه در بخشی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: «در این شماره از گستردگی رشته بیوتکنولوژی صحبت کرده و این بار به بررسی تلفیق هنر و بیولوژی بایوآرت می‌پردازیم. اینکه چطور می‌توان از ابزار بیولوژیکی برای ابراز هنر استفاده کرد؟ گنجایش خلاقیت در این زمینه تا چه حد است؟ آیا تمام بخش‌های این حوزه مفید هستند؟

می‌دانیم که پروژه ژنوم انسان یکی از بزرگترین پژوهش‌های قرن حاضر بود. مشابه با این، پژوهش پروژه مغز انسان که برای رسیدن به درکی جامع از کارکرد مغز انسان طراحی شده نیز از تحقیقاتی به‌شمار می‌رود که نتایج آن می‌تواند سرعت پیشروی علم را سریع‌تر کند، از طرفی در بررسی مغز به بررسی سلول‌های استروسیت و چگونگی نقش آفرینی آنها در کاهش استرس پرداخته می‌شود.

در حوزه بیوتکنولوژی میکروبی نیز به بررسی پروتئین‌های بیماری را پریون‌ها که پروتئین‌هایی هستند که عدم تاخوردگی صحیح آنها منجر به بیماری‌زایی، شده، می‌پردازیم. بیماری‌زایی پریون‌ها وابسته به عوامل ژنتیکی محیطی و ... است که با ارائه مثالی از بیماری‌ها می‌توان شرایط انتقال نحوه ایجاد و علائم آنها را بهتر در ذهن نشاند...»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha